KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

and the walls start to fall.

Polish translation: Daljesz z siebie zbyt wiele, słuchasz za bardzo i w końcu coś zaczyna (w tobie) pękać


20:49 Jan 3, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: and the walls start to fall.
Sometimes you give too much,
listen too hard (to your patients), and the walls start to fall.
Ivona
United States
Polish translation:Daljesz z siebie zbyt wiele, słuchasz za bardzo i w końcu coś zaczyna (w tobie) pękać
Explanation:
ja jednak myślę, ze tutaj bardziej chodzi o zbytnie zaangażowanie sie psychologa w prace i przejmowanie problemów pacjentów, co prowadzi do zbytniego napięcia psychicznego, chociaż oczywiscie to wszystko zależy od tego jak wygląda scena w filmie.
Selected response from:

kterelak
Poland
Grading comment
Thanks.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2i ściany zaczynają się walićRoman Palewicz
5i twoj mur obronny zaczyna się walic
bartek
4i wszystko się wali
lim0nka
4Daljesz z siebie zbyt wiele, słuchasz za bardzo i w końcu coś zaczyna (w tobie) pękaćkterelak
3i lód zaczyna pękać
Pawel Czernecki


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
i ściany zaczynają się walić


Explanation:
albo "i ściany zaczynają cię przygniatać"
Nie tak dosłownie, ale w sumie chyba o to chodzi.

Roman Palewicz
Poland
PRO pts in pair: 298

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold: Albo: I czujesz się jakby cały świat walił ci się na głowę
1 min

agree  Piotr Kurek: jw
12 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
i wszystko się wali


Explanation:
może po prostu tak?

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i lód zaczyna pękać


Explanation:
może tak?

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
i twoj mur obronny zaczyna się walic


Explanation:
tak zwyczajnie. Każdy z nas otacza się własnym murem obronnym, zeby nie zwariować. Mysle, ze szczegolnie gruby mur musz miec np. lekarze, ludzie pracujacy w ratownictwie, koronerzy. A propos, polecam ksiazke "Czarna Kartka" chyba pani Caldwell. Dokladny opis procedur wykonywanych przez koronera pzryprawia o dreszcze

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Daljesz z siebie zbyt wiele, słuchasz za bardzo i w końcu coś zaczyna (w tobie) pękać


Explanation:
ja jednak myślę, ze tutaj bardziej chodzi o zbytnie zaangażowanie sie psychologa w prace i przejmowanie problemów pacjentów, co prowadzi do zbytniego napięcia psychicznego, chociaż oczywiscie to wszystko zależy od tego jak wygląda scena w filmie.

kterelak
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 761
Grading comment
Thanks.