KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

caddie

Polish translation: caddie


20:37 Jan 17, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: caddie
Czy istnieje jakieś krótkie określenie osoby, która nosi kije za grającymi w golfa?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:caddie
Explanation:
W asyście caddie, który poda kij, zasypie divot, poprawi pitch mark.
Dobry caddie jest wiele wart: doradzi jak zagrać, jaki kij wybrać. ...
www.golf.pl/tu_gralismy/chiny_chengdu/index.shtml

Jak już uporaliœmy się z opłatš green fee, Caddie Master przydziela
nam caddie’go, który będzie taszczył naszš torbę. ...
www.sportowystyl.com.pl/golf2.html

PRZEPISY Wpływ na piłkę : Gracz ani caddie nie może wywierać
wpływu na położenie piłki w sposób niezgodny z regułami. ...
www.golfworld.org/przepisy.php

Caddie osoba, która nosi torbe z kijami gracza, sledzi lot piłki.Może
udzielac rad graczowi co do wyboru kija, odleglosci lub strategii gry. ...
www.golfworld.org/slownik.php

Tragarz to określenie ogólne, a caddie - specyficzne dla golfa.
Więc może zostawić?
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Śliczne polskie słowo "caddie"... Bardzo dziękuję, ale chyba spróbuję tak przerobić to zdanie, żeby wstawić swojsko brzmiące "nosić kije".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2caddie
Andrzej Lejman
3 +2propozycja
Piotr Kurek
4tragarz
Tomasz Niedbala
2dzwigacz kijow golfowych
Ensor


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tragarz


Explanation:
Tak tłumaczono to w serialu "Cudowne Lata"

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 728

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
caddie


Explanation:
W asyście caddie, który poda kij, zasypie divot, poprawi pitch mark.
Dobry caddie jest wiele wart: doradzi jak zagrać, jaki kij wybrać. ...
www.golf.pl/tu_gralismy/chiny_chengdu/index.shtml

Jak już uporaliœmy się z opłatš green fee, Caddie Master przydziela
nam caddie’go, który będzie taszczył naszš torbę. ...
www.sportowystyl.com.pl/golf2.html

PRZEPISY Wpływ na piłkę : Gracz ani caddie nie może wywierać
wpływu na położenie piłki w sposób niezgodny z regułami. ...
www.golfworld.org/przepisy.php

Caddie osoba, która nosi torbe z kijami gracza, sledzi lot piłki.Może
udzielac rad graczowi co do wyboru kija, odleglosci lub strategii gry. ...
www.golfworld.org/slownik.php

Tragarz to określenie ogólne, a caddie - specyficzne dla golfa.
Więc może zostawić?

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Śliczne polskie słowo "caddie"... Bardzo dziękuję, ale chyba spróbuję tak przerobić to zdanie, żeby wstawić swojsko brzmiące "nosić kije".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista
12 hrs

agree  bartek
13 hrs

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
propozycja


Explanation:
caddie [wym. kädi] chłopak do noszenia kijów gracza golfowego.
Etym. - ang. z fr. cadet, zob. kadet 1.

za Kopalinskim
pwk


    Reference: http://www.slownik-online.pl/kopalinski/DEAAD8ACAC160D28C125...
Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: to JEST jakieś źródło!
12 hrs
  -> dziękuję

agree  bartek
12 hrs
  -> dziękuję

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dzwigacz kijow golfowych


Explanation:
lub: dzwig do kijow golfowych
moze: kijarz

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1056