KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

You put the "Ho" in show business,

Polish translation: Dodałeś blasku szołbiznesowi


19:58 Jan 24, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: You put the "Ho" in show business,
You put the "Ho" in show business,
Ivona
United States
Polish translation:Dodałeś blasku szołbiznesowi
Explanation:
choć może też chodzić o:
Przyciągnąłeś uwagę do szołbiznesu.

ho
interj.
1 an exclamation of pleasure, surprise, derision, etc.
2 an exclamation to attract attention: sometimes used after a destination or direction [westward ho!]
[Webster's]



--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 20:51:01 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Film: Nakręceni, czyli szołbiznes po polsku\"
[http://film.o2.pl/film/nakreceni/]

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 20:59:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Co do poprawności słownikowej, to oczywiście lim0nka ma rację. Ale ja i tak wolę formę \'szołbiznes\'. Bo \'show-biznes\' to idiotyczna hybryda, której nie odczyta poprawnie ani Anglik nie znający polskiego, ani Polak nie znający angielskiego.
Selected response from:

leff
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Dodałeś blasku szołbiznesowi
leff
4Wkręciłeś dziwkę w szołbiznesParol


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Dodałeś blasku szołbiznesowi


Explanation:
choć może też chodzić o:
Przyciągnąłeś uwagę do szołbiznesu.

ho
interj.
1 an exclamation of pleasure, surprise, derision, etc.
2 an exclamation to attract attention: sometimes used after a destination or direction [westward ho!]
[Webster's]



--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 20:51:01 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Film: Nakręceni, czyli szołbiznes po polsku\"
[http://film.o2.pl/film/nakreceni/]

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-24 20:59:22 (GMT)
--------------------------------------------------

Co do poprawności słownikowej, to oczywiście lim0nka ma rację. Ale ja i tak wolę formę \'szołbiznes\'. Bo \'show-biznes\' to idiotyczna hybryda, której nie odczyta poprawnie ani Anglik nie znający polskiego, ani Polak nie znający angielskiego.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka: show-biznesowi... według Nowego słownika ortograficznego
11 mins
  -> nie podoba i się taka hybryda angielsko-polska, a 'szołbiznes' bywa używany od co najmniej 20 lat :-)

agree  Piotr Kurek
13 hrs

disagree  JamesBarto: I think in this sentence "ho" probably is slang for "whore."
19 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wkręciłeś dziwkę w szołbiznes


Explanation:
Słowo z murzyńskiego slangu ale się coraz bardziej upowszechnia

ho2 ( P ) Pronunciation Key (h)
n. pl. hos
Slang. A prostitute.

--------------------------------------------------------------------------------
[African American Vernacular English, alteration of whore.]


Parol
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26