pytanie konkursowe 4/3

Polish translation: Przy lodówce odbywała się rozgrywka....

01:43 Jan 30, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: pytanie konkursowe 4/3
There was a two-handed, bilingual “morra” game on over by the icebox.

Szczegóły konkursu i pełny tekst na stronie forum:
http://www.proz.com/?sp=bb/viewtopic&topic_id=8035&forum_id=...
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:Przy lodówce odbywała się rozgrywka....
Explanation:
...w "marynarza" z wykrzykiwaniem liczb w dwóch językach.


Gra 'morra' to z grubsza nasza gra 'w marynarza' - klasyczne zasady są następujące:

"Determine how many rounds a person must guess correctly in order to win the match.
Start the game by having the two players face each other.
The hand that you are using generally remains visible to your opponent and the other hand is usually placed to the side or behind your back.
Either at the count of three or some sort of predetermined signal the players extend their fingers and shout out a number from zero to ten.
The fingers are counted to see if anyone guessed correctly.
If one of the players guessed correctly they win the round.
If no one guessed the right number then neither player wins that round. If they both guessed the correct answer than it is a draw and neither gets credit for winning the round.
Play continues until one of the players reaches the number needed to win the match"

Zasadniczo grają w nią dwie osoby, ale może ich być więcej.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-30 14:16:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Pomysł z dodaniem podmiotu nie podoba mi się o tyle, że z tego fragmentu nie bardzo wynika, kto mógł grać w \'morra\'. Jedna osoba zapewne była Włochem (Włoszką?). Ale danie podmiotu bardzo ogólnego, typu \'jacyś ludzie\' czy \'ktoś\', może być bardzo mylące, bo sugeruje, że Meatball nie miał nawet pojęcia kim oni są, a jednak byli to przypuszczalnie jacyś jego znajomi (choćby nawet przygodni).
Selected response from:

leff
Grading comment
‘Rozgrywka’ mi się podoba. No i to wyjaśnienie zasad gry! Jak widać z odpowiedzi na kolejne pytania, ‘gra w marynarza’ powszechnie się przyjęła. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Przy lodówce odbywała się rozgrywka....
leff
4 +1przy lodówce grano w ...
Grzegorz Harbaszewski
4Przy lodówce...
Kasia Trzcińska-Draper


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Przy lodówce odbywała się rozgrywka....


Explanation:
...w "marynarza" z wykrzykiwaniem liczb w dwóch językach.


Gra 'morra' to z grubsza nasza gra 'w marynarza' - klasyczne zasady są następujące:

"Determine how many rounds a person must guess correctly in order to win the match.
Start the game by having the two players face each other.
The hand that you are using generally remains visible to your opponent and the other hand is usually placed to the side or behind your back.
Either at the count of three or some sort of predetermined signal the players extend their fingers and shout out a number from zero to ten.
The fingers are counted to see if anyone guessed correctly.
If one of the players guessed correctly they win the round.
If no one guessed the right number then neither player wins that round. If they both guessed the correct answer than it is a draw and neither gets credit for winning the round.
Play continues until one of the players reaches the number needed to win the match"

Zasadniczo grają w nią dwie osoby, ale może ich być więcej.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-30 14:16:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Pomysł z dodaniem podmiotu nie podoba mi się o tyle, że z tego fragmentu nie bardzo wynika, kto mógł grać w \'morra\'. Jedna osoba zapewne była Włochem (Włoszką?). Ale danie podmiotu bardzo ogólnego, typu \'jacyś ludzie\' czy \'ktoś\', może być bardzo mylące, bo sugeruje, że Meatball nie miał nawet pojęcia kim oni są, a jednak byli to przypuszczalnie jacyś jego znajomi (choćby nawet przygodni).


    Reference: http://www.italiansrus.com/articles/morra.htm
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
‘Rozgrywka’ mi się podoba. No i to wyjaśnienie zasad gry! Jak widać z odpowiedzi na kolejne pytania, ‘gra w marynarza’ powszechnie się przyjęła. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Czernecki: super!
7 hrs

agree  Grzegorz Harbaszewski: tylko ja bym spróbował znaleźć jakiś podmiot tego zdania i zmienił trochę szyk n.p. "przy lodówce jacyś ludzie (lub inny podmiot) grali w "marynarza", wykrzykując ..." to zdanie jest bardziej dynamiczne i lepiej komponuje się z całością)
11 hrs

agree  Piotr Kurek
14 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przy lodówce grano w ...


Explanation:
"marynarza" ...
to nie jest propozycja tylko dalszy komentarz do odp. leff'a. fakt, mój pomysł z podmiotem nie był najlepszy, ale chodziło mi o to żeby zdanie było krótsze, aby zdynamizować opis.


Grzegorz Harbaszewski
Luxembourg
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: jesli jeszcze nie jest za pozno... :)
2 days 3 hrs

3 days 22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Przy lodówce...


Explanation:
Przy lodówce dwóch gości grało w marynarza, każdy w swoim języku.

Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 236




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search