KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

pytanie konkursowe XII-6A

Polish translation: XII/6a


18:46 Jul 9, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary / quotation
English term or phrase: pytanie konkursowe XII-6A
"Education is what you have left when you have forgotten everything you learned in school."

----------------
Dziś wracamy do szarej rutyny ;) -- znów dwa aforyzmy o edukacji.

Informacje o zasadach konkursu znajdują się na forum: http://www.proz.com/topic/12293
-----------------------
Środa 09.07.2003 20:46 CET
Wit
Polish translation:XII/6a
Explanation:
Wykształcenie to to, co pozostaje, kiedy już zapomnimy wszystko, czego nauczyliśmy się w szkole.
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Najbardziej mi odpowiada :) bo choć połączenie "to to" nie jest najpiękniejsze, ale sam nic lepszego nie wymyśliłem.

Możliwe są oczywiście i inne warianty, których nikt nie badał np. -- "Z wykształceniem mamy do czynienia wtedy,..."

Miałem problem poprawnościowy z parą "wszystko"/"wszystkiego" -- sprawdziłem w paru miejscach i... pozwolę sobie zacytować poradnię pwn:
"Mówiąc najkrócej: „Zapomniałem hasła” znaczyłoby 'nie wziąłem go przez zapomnienie', dlatego mówimy „Zapomniałem hasło”. - Mirosław Bańko
Wydaje mi się, że podobne rozumowanie można zastosować również wobec wyuczonej wiedzy.

Punktacja:
lim0nka 3p
brak punktu za źródło (autor był oczywisty)

Honorable mention:
mike1972 za intrygujący czas przyszły, który zmienia nieco wymowę/odcień, choć niełatwo o sprecyzowanie różnic :)

Dziękuję wszystkim! :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1odpowiedź XII-6a
leff
4XII/6a
lim0nka
4Edukacja jest tym, co pozostaje wówczas, gdy to, co wyuczone w szkole, zostało zapomniane.
MonikaSojka
4XII-6A
Michał Szewczyk
4A. Einstein - Edukacja
bartek
4XII-6A Albert Einstein
Magda Dziadosz


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A. Einstein - Edukacja


Explanation:
Edukacja jest tym co ci pozostało, gdy zapomniałeś wszystkiego, czego nauczyłeś się w szkole

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xii-6a
XII-6A Albert Einstein


Explanation:
Wykształcenie, to jest to co nam pozostaje, kiedy już zapomnimy wszystkiego, czego nauczyliśmy się w szkole.
powiedział podobno Albert Einstein.
Magda :)

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pytanie konkursowe xii-6a
odpowiedź XII-6a


Explanation:
Wykształcenie to to, co pozostaje, kiedy zapomni się wszystko, czego się uczyło w szkole.

A powiedział to ktoś bardzo mądry!

Albert Einstein, 1936



    Reference: http://www.eskimo.com/~billb/miscon/miscon.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena_: może tylko zamiast wszystko, napisałabym 'wszystkiego'
3 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
XII-6A


Explanation:
Wykształcenie jest to coś, co ci pozostanie, gdy zapomnisz już wszystko ze szkoły.


Michał Szewczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 90

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Edukacja jest tym, co pozostaje wówczas, gdy to, co wyuczone w szkole, zostało zapomniane.


Explanation:
znalazlam taki cytacik

Edukacja jest tym, co pozostaje wówczas, gdy to, co wyuczone w szkole, zostało zapomniane
/Burrhus F. Skinner/

i go troche przerobilam, dodalam 'w szkole' he he...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 21:52:30 (GMT)
--------------------------------------------------

aaa! jeszcze dodam źródło:
http://www.wtz.krotoszyn.pl/Gazetki/Gazetka9_10_2002/aforyzm...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-09 22:40:48 (GMT)
--------------------------------------------------

no i pomylka, oryginalny cytat to:
Edukacja jest tym, co pozostaje wówczas, gdy to, co wyuczone, zostało zapomniane

MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 714

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: Ale brzmienie angielskie to:"Education is what survives when what has been learnt is forgotten". ("Education in 1984" The New Scientist 21,5,64) http://www.uv.es/~perezjos/joe/citas.htm
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
XII/6a


Explanation:
Wykształcenie to to, co pozostaje, kiedy już zapomnimy wszystko, czego nauczyliśmy się w szkole.

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
Najbardziej mi odpowiada :) bo choć połączenie "to to" nie jest najpiękniejsze, ale sam nic lepszego nie wymyśliłem.

Możliwe są oczywiście i inne warianty, których nikt nie badał np. -- "Z wykształceniem mamy do czynienia wtedy,..."

Miałem problem poprawnościowy z parą "wszystko"/"wszystkiego" -- sprawdziłem w paru miejscach i... pozwolę sobie zacytować poradnię pwn:
"Mówiąc najkrócej: „Zapomniałem hasła” znaczyłoby 'nie wziąłem go przez zapomnienie', dlatego mówimy „Zapomniałem hasło”. - Mirosław Bańko
Wydaje mi się, że podobne rozumowanie można zastosować również wobec wyuczonej wiedzy.

Punktacja:
lim0nka 3p
brak punktu za źródło (autor był oczywisty)

Honorable mention:
mike1972 za intrygujący czas przyszły, który zmienia nieco wymowę/odcień, choć niełatwo o sprecyzowanie różnic :)

Dziękuję wszystkim! :)