KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

unconfessable

Polish translation: największe/najskrytsze


09:55 Jul 10, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: unconfessable
unconfessable secrets are brutally revealed...

wiadomo, o co chodzi, ale jak to ładnie (i krótko!) ująć?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:największe/najskrytsze
Explanation:
ujawnia się największe/najskrytsze tajemnice

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 10:03:21 (GMT)
--------------------------------------------------

a może \'niewypowiedziane\'?
Selected response from:

Pawel Bartoszewicz
Grading comment
Jednak zostaną 'najskrytsze', bo to przynajmniej ma neutralny wydźwięk. Dziękuję wszystkim za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3największe/najskrytsze
Pawel Bartoszewicz
5 +1najbardziej wstydliwe; najintymniejsze
leff
4najwstydliwsze
Michał Szewczyk
4mroczne tajemnice
Gregor
4niewyznane/ukryteEvva
4troche licentia poetica...
Himawari
4śmiertelne grzechy / straszne tajemnice
bartek
4najskrytsze grzechy brutalnie obnazone/ujawnionemmstasik


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
śmiertelne grzechy / straszne tajemnice


Explanation:
są brutalnie ujawniane
???

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 10:02:34 (GMT)
--------------------------------------------------

to confess zawsze mi konfesjonał na myśl przywodzi i stąd te grzechy

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
największe/najskrytsze


Explanation:
ujawnia się największe/najskrytsze tajemnice

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-10 10:03:21 (GMT)
--------------------------------------------------

a może \'niewypowiedziane\'?

Pawel Bartoszewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 608
Grading comment
Jednak zostaną 'najskrytsze', bo to przynajmniej ma neutralny wydźwięk. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: najskrytsze
16 mins

agree  EstEnter: najskrytsze tajemnice (raczej lepiej niz grzechy)
5 hrs

agree  hadraadae: jw
3 days8 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
troche licentia poetica...


Explanation:
Schowane w najciemniejszym kącie tajemnice zostają brutalnie wyciągnięte na światło dzienne...

Co prawda nie jest to krótkie...

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 580

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niewyznane/ukryte


Explanation:
niewyznane/ukryte tajemnice brutalnie wychodza na jaw...

:-)

Evva
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 35

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
najskrytsze grzechy brutalnie obnazone/ujawnione


Explanation:
to chyba jakies romansidlo, bo tekst okrutnie dramatyczny

mmstasik
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 69

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
najbardziej wstydliwe; najintymniejsze


Explanation:
bo 'najwstydliwsze' trochę głupio mi brzmi

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Przemysław Szkodziński: 'najintymniejsze' moim zdaniem najlepiej pasuje
6 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
najwstydliwsze


Explanation:
A właśnie tak! Bo unconfessable to raczej nie jest słowo, które znajdziemy w słowniku.

Michał Szewczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 90

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mroczne tajemnice


Explanation:
...tak brutalnie wyjawione!


w końcu to art

Gregor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 347