KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

pytanie konkursowe XVI/13

Polish translation: XVI/13


23:07 Dec 5, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: pytanie konkursowe XVI/13
I wish I could be acquainted with the feelings and thoughts which must agitate the heart and present themselves to the mind of an enlightened Englishman, when he first lands on this continent.

Zasady konkursu na stronie: http://www.proz.com/topic/16067
(ponieważ większość osób przyzwyczaiła się, że pytania zadaję około północy, nie będę Was złośliwie przetrzymywać do rana ;)
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:XVI/13
Explanation:
Pragnąłbym poznać uczucia i myśli, jakie kłebią się w sercu i zaprzątają umysł oświeconego Anglika, który po raz pierwszy stawia swą stopę na tym kontynencie.

Selected response from:

Anna Bittner
Grading comment
Zgadzam się z tygru. Co więcej, wersja Ani - moim zdaniem - jest najciekawsza z zaproponowanych, chociaż bardzo mi się też podobało to 'targanie sercem i umysłem' u Ewy.
Punkt dla leffa za podanie źródła.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1XVI/13
Anna Bittner
4odpowiedź XVI-13
leff
413e pytanie
*eva*
4XVI/13
Dorota Cooper


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xvi/13
XVI/13


Explanation:
A nieprawda :P

Chciałbym wiedzieć, jakie odczucia i myśli poruszają serce i niepokoją umysł oświeconego Anglika, gdy po raz pierwszy wita się z tym kontynentem.

Dorota Cooper
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: 'A nieprawda' to tytuł czy autor? ;-P
23 mins
  -> to moja "żywiołowa" reakcja na Twoją wypowiedź :oP

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xvi/13
13e pytanie


Explanation:
kolejna nieszczęsna ;o( ;o)

Żałuję, że obce mi są odczucia i myśli jakie muszą targać sercem i umysłem oświeconego Anglika, gdy ten po raz pierwszy stawia swą stopę na tym kontynencie.

albo: (...) na naszym kontynencie.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2003-12-06 00:14:20 GMT)
--------------------------------------------------

czy wy tez widzicie potrójnie czy tylko ja? :o|

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1113

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pytanie konkursowe xvi/13
odpowiedź XVI-13


Explanation:
Hector St. John de Crevecouer, "What is an American", 1782

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2003-12-05 23:11:10 GMT)
--------------------------------------------------

początek Listu III

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2003-12-05 23:17:17 GMT)
--------------------------------------------------

Chciałbym móc być obeznanym z odczuciami i myślami, które muszą poruszać serce i ukazywać się umysłowi oświeconego Anglika, kiedy po raz pierwszy ląduje na tym kontynencie.

To dosłownie. A bardziej po ludzku:
Chciałbym znać odczucia i myśli, jakie poruszają serce i ukazują się umysłowi oświeconego Anglika, kiedy po raz pierwszy stawia stopę na tym kontynencie.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2003-12-05 23:18:28 GMT)
--------------------------------------------------

Jak widzisz jestem jedynym wiernym Ci uczestnikiem konkursu ;-P

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 27 mins (2003-12-06 00:34:32 GMT)
--------------------------------------------------

a tytuł książki to \"Letters from an American Farmer\". \"What is an American\" to tytuł tego listu III


    Reference: http://www.18c.net/hecstjohdecr.html
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

2 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
XVI/13


Explanation:
Pragnąłbym poznać uczucia i myśli, jakie kłebią się w sercu i zaprzątają umysł oświeconego Anglika, który po raz pierwszy stawia swą stopę na tym kontynencie.



Anna Bittner
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 544
Grading comment
Zgadzam się z tygru. Co więcej, wersja Ani - moim zdaniem - jest najciekawsza z zaproponowanych, chociaż bardzo mi się też podobało to 'targanie sercem i umysłem' u Ewy.
Punkt dla leffa za podanie źródła.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Hayward: hm, niezłe
1 day 11 hrs