KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

commuter

Polish translation: kursor


00:31 Dec 12, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: commuter
Osoba dojeżdżająca do pracy. Proste.

Ale ja potrzebuję inne słowo, najlepiej jedno, które byłoby bardziej skomplikowane. Żeby było śmieszniej, im się to jeszcze później kojarzy ze słowem 'computer', ale tu akurat można zaszaleć, bo o komputerach nie ma więcej ani słowa...
Nic nie przychodzi mi do głowy... :(
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:kursor
Explanation:
Kiedy ktoś mieszka w jednym miejscu, a pracuje w drugim. Musi kursować w tę i we w tę. Staje się kursorem.
Selected response from:

krzyna
Poland
Grading comment
Dzięki. :) "Kursora" dałam przy porównaniu z komputerem, a w pozostałych miejscach użyłam czasownika.
Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2wahadłowiec
leff
4 +2kursorkrzyna
5dojezdzajacy
Ivan Petryshyn
2 +2dojezdnik, dojezdzaczjamajka
2 +1dojazdowiec /tranzytowiec / pociagowiec / telepeciarzEnsor
3pasazer
joannap


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pasazer


Explanation:
podroznik, podrozny

Moze tak?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-12 00:45:44 (GMT)
--------------------------------------------------

kompan

joannap
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 10

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wahadłowiec


Explanation:
a co?
Jeżdżą wahadłowo w tę i we w tę. Stają się wahadłowcami.

commuter
n.
a person who travels regularly, esp. by train, bus, etc., between two points at some distance
[Webster's]



leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: niezle :-)
8 hrs

agree  Joanna Soltysinska: albo wahacz... bo się waha, czym będzie szybciej :))
9 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dojezdzajacy


Explanation:
The one who "dojezdza". A word heard from the collegues .

Ivan Petryshyn
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
dojezdnik, dojezdzacz


Explanation:
?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-12 14:39:02 (GMT)
--------------------------------------------------

na podstawie propozycji krzyny:
kursowiec
kursant(?)
kursator

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-12 14:40:12 (GMT)
--------------------------------------------------

odcinek

cos co laczy 2 punkty - commuter tez łaczy 2 punkty...:)))

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-12 14:40:47 (GMT)
--------------------------------------------------

lub odcinkowiec

osoba poruszajaca sie po tym samym odcinku codziennie...:)

jamajka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 106

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Pilecka: dojezdnik :-)
51 mins
  -> :)

agree  Joanna Soltysinska: albo dochodzeniowiec :-) może nie lubi korków, woli się przejść ...
4 hrs
  -> :)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kursor


Explanation:
Kiedy ktoś mieszka w jednym miejscu, a pracuje w drugim. Musi kursować w tę i we w tę. Staje się kursorem.

krzyna
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 251
Grading comment
Dzięki. :) "Kursora" dałam przy porównaniu z komputerem, a w pozostałych miejscach użyłam czasownika.
Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: baaardzo mi sie podoba :-)
2 hrs

agree  leff: niezłe
3 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
dojazdowiec /tranzytowiec / pociagowiec / telepeciarz


Explanation:
takie tam;

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1056

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Palewicz: Podoba mi się "dojazdowiec". Reszta absolutnie nie.
3 hrs