KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

get on like a horse on fire

Polish translation: drzec psy / drzec z kims psy


15:34 Dec 31, 2003
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: get on like a horse on fire
- I think George should meet your mother.
- That'll be great. If she's anything like you, I'd say we'll get on like a horse on fire.
- A house. And she isn't.

Nie kojarzę takiego powiedzenia...
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:drzec psy / drzec z kims psy
Explanation:
"get on like a house on fire": przypasc sobie do serca;
Choc to tylko dopuszczenie, odnosze wrazenie, ze osobie tej powiedzenie te jest nieznane, stad 'horse', zamiast 'house'.Moze kontekst powie Ci wiecej. Jezeli uzyla 'horse' swiadomie, nie bardzo wiem co mogla miec na mysli.

W tlumaczeniu ja bym to odwrocil, np:
"Jezeli jest podobna do ciebie to raczej nie bedziemy drzec psow / darli ze soba psow.
Kotow. A podobna nie jest."
Selected response from:

Ensor
Grading comment
Dla mnie bomba. :) Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3drzec psy / drzec z kims psyEnsor
5przypadniemy sobie do gestu
majawn
4niżej
bartek


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
niżej


Explanation:
będzie to chyba z przekąsem znaczyło tyle co "ułoży nam się, jak cholera"

jest to "mixed metaphore"
http://www.calvin.edu/academic/engl/lang/mixmet.htm

z serii "darowanemu koniowi baba z wozu o poranku"

Byłoby
"Przypadniemy sobie do serca
Polubimy się"

a tako to wychodzi w stylu
"There's nothing quite like it, really"

Jest tego trochę w sieci i za każdtm razem można podstwić inne tłumaczenie
They should sell like a horse on fire."
"going like a horse on fire"

http://users.aol.com/radiolog6/artwb011.html





    Reference: http://www.calvin.edu/academic/engl/lang/mixmet.htm
    Reference: http://users.aol.com/radiolog6/artwb011.html
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
drzec psy / drzec z kims psy


Explanation:
"get on like a house on fire": przypasc sobie do serca;
Choc to tylko dopuszczenie, odnosze wrazenie, ze osobie tej powiedzenie te jest nieznane, stad 'horse', zamiast 'house'.Moze kontekst powie Ci wiecej. Jezeli uzyla 'horse' swiadomie, nie bardzo wiem co mogla miec na mysli.

W tlumaczeniu ja bym to odwrocil, np:
"Jezeli jest podobna do ciebie to raczej nie bedziemy drzec psow / darli ze soba psow.
Kotow. A podobna nie jest."

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1056
Grading comment
Dla mnie bomba. :) Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: w całej rozciągłości, b. ładnie wybrnąłeś z tymi psami (get on like a hoUse on fire - świetnie się dogadywać - słownik kościuszkowski)
3 hrs
  -> dzieki

agree  bertram: fajne i blyskotliwe
5 hrs
  -> dzieki

agree  MonikaSojka
13 hrs
  -> dzieki

3 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
przypadniemy sobie do gestu


Explanation:
--Jesli jest taka jak ty, to pewnie przypadniemy sobie do gestu.
--Do gustu.

Wiem, ze za pozno, ale chyba ten pomysl tez jest dobry.


majawn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 38