KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

harness

Polish translation: uprzaz z drutem/lina


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:harness
Polish translation:uprzaz z drutem/lina
Entered by: Jacek Krankowski

15:07 Sep 25, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: harness
harness
(uzywany przez kaskaderow w scenach "wiszacych"
Ivona
United States
uprzaz z drutem/lina
Explanation:
w scenach "wiszacych" - uprzaz z drutem/lina; decelerator

"..Obecnie w przypadku skoków z bardzo dużych wysokości, ... używa się tak zwanego deceleratora: kaskaderowi nakłada się gorset z przymocowaną do niego stalową liną, która podczas spadania automatycznie wyhamowuje prędkość aż do zatrzymania przed zderzeniem z powierzchnią. "
www.cinema.pl/2001-03/default.asp?strona=71&typ=specjal

"Sprz?t
... Deceleratory Liny ze spocjalnych tworzyw ...
Druty Specjalna uprz?? z drutem, na którym podwiesza si?
aktora b?dź kaskadera, umo?liwiaj?c wykonanie mniej prawdopodobnych ewolucji. Drut, jakiego się używa, ma grubość od 1.5 mm (dzieci), 1.75 mm (głównie w Hong Kongu) do 3 mm. Cienki drut nie jest widoczny przy zdjęciach kamerą, grubszy zwykle maluje się na jaskrawy kolor i wymazuje w późniejszej obróbce cyfrowej taśmy..."
ikoter.republika.pl/sprzet.htm - 9k
Selected response from:

ponar
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2uprzazsobaga
5uprzaz z drutem/linaponar


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
uprzaz


Explanation:
uprząż - używana nie tylko przez kaskaderów, ale także przez paralotniarzy, alpinistów itp.

http://www.paragliding.com.pl/jakzaczac-bezp.html

http://poy.iem.pw.edu.pl/~jstar/pk/public_html/bezpiecznie/r...

Self-knowledge


    Reference: http://www.paragliding.com.pl/jakzaczac-bezp.html
    Reference: http://poy.iem.pw.edu.pl/~jstar/pk/public_html/bezpiecznie/r...
sobaga
Ireland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Pranagal
1 hr

agree  Ewa Luchowska-Mertl
2 hrs

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
uprzaz z drutem/lina


Explanation:
w scenach "wiszacych" - uprzaz z drutem/lina; decelerator

"..Obecnie w przypadku skoków z bardzo dużych wysokości, ... używa się tak zwanego deceleratora: kaskaderowi nakłada się gorset z przymocowaną do niego stalową liną, która podczas spadania automatycznie wyhamowuje prędkość aż do zatrzymania przed zderzeniem z powierzchnią. "
www.cinema.pl/2001-03/default.asp?strona=71&typ=specjal

"Sprz?t
... Deceleratory Liny ze spocjalnych tworzyw ...
Druty Specjalna uprz?? z drutem, na którym podwiesza si?
aktora b?dź kaskadera, umo?liwiaj?c wykonanie mniej prawdopodobnych ewolucji. Drut, jakiego się używa, ma grubość od 1.5 mm (dzieci), 1.75 mm (głównie w Hong Kongu) do 3 mm. Cienki drut nie jest widoczny przy zdjęciach kamerą, grubszy zwykle maluje się na jaskrawy kolor i wymazuje w późniejszej obróbce cyfrowej taśmy..."
ikoter.republika.pl/sprzet.htm - 9k


ponar
PRO pts in pair: 695
Grading comment
Thanks!