KudoZ home » English to Polish » Art/Literary

aluminum siding

Polish translation: siding aluminiowy / aluminiowa okładzina (elewacyjna)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aluminum siding
Polish translation:siding aluminiowy / aluminiowa okładzina (elewacyjna)
Entered by: Hanna Burdon

15:47 Oct 11, 2001
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: aluminum siding
aluminum siding (on the house)
Ivona
United States
siding aluminiowy / aluminiowa okładzina (elewacyjna)
Explanation:
"Okładzina elewacyjna typu *SIDING*. Oferujemy trzy rodzaje *sidingu*:
- winylowy ( elewacyjny, podsufitka ),
- *aluminiowy* ( w układzie pionowym ),
- stalowy ( w układzie pionowym i poziomym )."
http://www.centrostal.com.pl/Oferta/siding.htm

"Typowa konstrukcja ¶ciany zewnętrznej przedstawia się następuj±co (od wewn±trz): płyta gipsowo-kartonowa, paroizolacja, izolacja cieplna, poszycie ¶ciany, wiatroizolacja, oblicówka. Jako izolację stosuje się styropian lub wełnę mineraln±, o grubo¶ci wyznaczonej przez grubo¶ć słupka. Można również zastosować dodatkow± warstwę, pod elewacj± (najlepiej *sidingiem*)."
"W technologii szkieletu drewnianego nie ma praktycznie ograniczeń zwi±zanych z elewacj±. Różni± się tylko sposoby mocowania, zależne od ciężaru okładziny. Można je więc podzielić na elewacje typu lekkiego i ciężkiego.
Elewacje lekkie, najbardziej popularne w technologii kanadyjskiej to: panele winylowe, stalowe, *aluminiowe tzw. siding* lub deskowanie."
http://www.vav.pl/porady/txtZD/tec7.html

"ALCOA to pierwsza firma, ktora wyprodukowala winylowy siding oraz pierwsza, ktora opatentowala *siding aluminiowy* powlekany PCV."
http://www.complex.com.pl/~vinylp/alcoa.htm

"Wykończenie zewnętrzne ¶ciany. Jest to najczę¶ciej siding winylowy oraz - w Polsce mniej popularny - *siding aluminiowy* czy drewniany."
http://www.szkielet.com.pl/publikacje/po_nitce/uklad_warstw_...
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
thnx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3siding aluminiowy / aluminiowa okładzina (elewacyjna)
Hanna Burdon
4OR oblicowka aluminiowaponar


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
siding aluminiowy / aluminiowa okładzina (elewacyjna)


Explanation:
"Okładzina elewacyjna typu *SIDING*. Oferujemy trzy rodzaje *sidingu*:
- winylowy ( elewacyjny, podsufitka ),
- *aluminiowy* ( w układzie pionowym ),
- stalowy ( w układzie pionowym i poziomym )."
http://www.centrostal.com.pl/Oferta/siding.htm

"Typowa konstrukcja ¶ciany zewnętrznej przedstawia się następuj±co (od wewn±trz): płyta gipsowo-kartonowa, paroizolacja, izolacja cieplna, poszycie ¶ciany, wiatroizolacja, oblicówka. Jako izolację stosuje się styropian lub wełnę mineraln±, o grubo¶ci wyznaczonej przez grubo¶ć słupka. Można również zastosować dodatkow± warstwę, pod elewacj± (najlepiej *sidingiem*)."
"W technologii szkieletu drewnianego nie ma praktycznie ograniczeń zwi±zanych z elewacj±. Różni± się tylko sposoby mocowania, zależne od ciężaru okładziny. Można je więc podzielić na elewacje typu lekkiego i ciężkiego.
Elewacje lekkie, najbardziej popularne w technologii kanadyjskiej to: panele winylowe, stalowe, *aluminiowe tzw. siding* lub deskowanie."
http://www.vav.pl/porady/txtZD/tec7.html

"ALCOA to pierwsza firma, ktora wyprodukowala winylowy siding oraz pierwsza, ktora opatentowala *siding aluminiowy* powlekany PCV."
http://www.complex.com.pl/~vinylp/alcoa.htm

"Wykończenie zewnętrzne ¶ciany. Jest to najczę¶ciej siding winylowy oraz - w Polsce mniej popularny - *siding aluminiowy* czy drewniany."
http://www.szkielet.com.pl/publikacje/po_nitce/uklad_warstw_...

Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
thnx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sobaga: tak się to właśnie nazywa
4 hrs

agree  Robert Pranagal
21 hrs

agree  adwersarz: This was brought to Poland by people who worked in the US as contractors in the building industry
3 days 3 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
OR oblicowka aluminiowa


Explanation:
OR oblicowka aluminiowa/metalowa
- panelowa okladzina elewacyjna/panele elewacyjne

siding=oblicowka
(slownik naukowo-techniczny)

"Oblicówka zamiast tynku - przegląd panelowych okładzin elewacyjnych. Oblicówka, jako tani i prosty do ułożenia rodzaj okładziny elewacyjnej ma wielu zwolenników. Zarówno drewniana, winylowa, jak i metalowa, może skutecznie zabezpieczyć ściany zewnętrzne budynku przed wiatrem, słońcem i deszczem oraz nadać im estetyczny wygląd. Panele elewacyjne ..."
http://www.murator.com.pl/m-9-01.html


    Reference: http://www.murator.com.pl/m-9-01.html
ponar
PRO pts in pair: 695