KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

Inch-brake pedal

Polish translation: pedał hamowania impulsowego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Inch-brake pedal
Polish translation:pedał hamowania impulsowego
Entered by: robwoj

20:30 Feb 19, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Inch-brake pedal
The brake is operated via a combined brake-inch pedal.
The inching exerts an additional braking effect on the hydrostatic drive system.

W słowniku KudoZa jest co¶ na temat "inching pedal", ale nie wiem, czy to ma co¶ wspólnego z brake-inch pedal. http://www.proz.com/kudoz/237499

Z góry dzięki za pomoc.
Maciej Pomorski
Poland
pedał hamowania impulsowego
Explanation:
tak na wyczucie i coś podobnego tłumaczyłem w ciągnikach, no i zgodne to jest ze słownikiem WNT
Selected response from:

robwoj
Poland
Grading comment
Wydaje mi się, że to jest lepsza propozycja - nie rozumiem, jak pełzanie mogłoby zwiększać efekt hamowania. Wielkie dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pedał pełzania/hamowania
Jabberwock
4pedał hamowania impulsowegorobwoj


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inch-brake pedal
pedał hamowania impulsowego


Explanation:
tak na wyczucie i coś podobnego tłumaczyłem w ciągnikach, no i zgodne to jest ze słownikiem WNT

robwoj
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 343
Grading comment
Wydaje mi się, że to jest lepsza propozycja - nie rozumiem, jak pełzanie mogłoby zwiększać efekt hamowania. Wielkie dzięki.

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
inch-brake pedal
pedał pełzania/hamowania


Explanation:
Oznacza to, ze pedał jest dwufunkcyjny (dlatego "combined"). Zazwyczaj polega to na tym, że pedał wciśnięty do połowy włącza funkcję pełzania, a wciśnięty całkowicie powoduje hamowanie.

Pedał hamowania i pełzania są połączone, co pozwala na precyzyjne operowanie ładunkiem.
http://www.gieldasamochodowa.com/article/view.asp?path=amt\4...

Wózek wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, pedał hamulca realizuje funkcje pełzania
http://www.t-m.pl/wozki_widlowe_czolowe.html

Po lewej stronie pedału przyspieszenia znajduje się pedał łączący funkcje pełzania i hamowania.
http://www.inova.pl/produkty/WWS 20H.pdf

... oraz materiały własne.

Jabberwock
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Wiechowski: http://tinyurl.com/gf3bj ; A combined brake and inch/brake pedal provides smooth inching control. inching - very gradually or slowly
38 mins