KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

inner cone / outer cone

Polish translation: zewnętrzny/ wewnętrzny stożek


23:20 Nov 30, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: inner cone / outer cone
Well, there's an inner cone and an outer cone and they sort of connect together on the gear wheel and that's what changes the speed. When I was at the MTC, we used to have to strip down engines all the time. The trouble was, I could never put them back together again. But I did learn all about the synchro-mesh gear box.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:zewnętrzny/ wewnętrzny stożek
Explanation:
małe stożkowe sprzęgiełko cierne synchronizujce prędkości łaczonych kół zębatych w systemie Borg Warner (dominujacym w skrzynkach przekładniowych). Po wyrównaniu prędkości nastepuje trwałe połaczenie za pomocą sprzęgła zębatego (to co w propozycji wyzej)

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-12-01 11:26:33 GMT)
--------------------------------------------------

connect najlepiej ...ich powierzchnie stykają się. Dalsza część wskazuje, że autor ma b. blade pojęcie o procesach zachodzących w synchornizatorach.
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zewnętrzny/ wewnętrzny stożekA.G.
5 -1koła zębate; wewnnętrzne i zewnetrzne
geopiet


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
koła zębate; wewnnętrzne i zewnetrzne


Explanation:
External vs. internal gears


An external gear is one with the teeth formed on the outer surface of a cylinder or cone. Conversely, an internal gear is one with the teeth formed on the inner surface of a cylinder or cone.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-11-30 23:52:23 GMT)
--------------------------------------------------

Inny podział przekładni moŜe być ze względu na umiejscowienie zazębienia:
· zazębienie zewnętrzne
· zazębienie wewnętrzne

http://student.agh.edu.pl/~msklepek/air/mechanika/Przekladni...



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_wheel
geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 277

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  A.G.: ciepło, ale to nie to
10 hrs
  -> masz rację, poddaję się bez bicia :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zewnętrzny/ wewnętrzny stożek


Explanation:
małe stożkowe sprzęgiełko cierne synchronizujce prędkości łaczonych kół zębatych w systemie Borg Warner (dominujacym w skrzynkach przekładniowych). Po wyrównaniu prędkości nastepuje trwałe połaczenie za pomocą sprzęgła zębatego (to co w propozycji wyzej)

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-12-01 11:26:33 GMT)
--------------------------------------------------

connect najlepiej ...ich powierzchnie stykają się. Dalsza część wskazuje, że autor ma b. blade pojęcie o procesach zachodzących w synchornizatorach.

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 738
Grading comment
Bardzo dziękuję.