KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

Trailing-arm struts

Polish translation: kolumny z wahaczami wleczonymi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Trailing-arm struts
Polish translation:kolumny z wahaczami wleczonymi
Entered by: Pavlos

15:16 Feb 2, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / zawieszenie
English term or phrase: Trailing-arm struts
Opis zawieszenia tylnego (ktoś napisał w tłumaczonym przeze mnie tekście, że chodzi o "kolumny wielowahaczowe"). Coś mi tu nie gra, wolę sprawdzić.
Pavlos
kolumny z wahaczami wleczonymi
Explanation:
Strut - to kolumna, czyli zespoł amortyzatora ze sprężyną. W odróżnieniu od shock'a (amortyzator), strut przenosi tez sily poziome. Wspomniane trailing arms o wahacze wzdłużne, zapewne w tym zawieszeniu są jeszcze wahacze poprzeczne albo skosne.

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2009-02-02 21:55:00 GMT)
--------------------------------------------------

Niezaleznie od mocowania gornego, kolumna (strut) przenosi sily boczne, czym różni się od shock'a (Stossdaempfer) albo coil-over-shocka, przenoszących tylko siły osiowe.
Odnośnie trailing-arm: przenosi on tylko siły wzdłużne, siły poprzeczne przenoszone są albo przez układ wielowahaczowy albo przez kolumnę właśnie.
W ramach edukacji w temacie mocowania górnego (top-mount, Kopflager): ono oczywiscie nie przenosi momentu, natomiast przenosi siłę boczną, czy się to indianom podoba, czy nie. :-)
Selected response from:

Witold Palka
Poland
Grading comment
Dzięki za pomoc. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kolumny z wahaczami wleczonymiWitold Palka
3amortyzatory wahacza wleczonego
Kinga Palczewska


Discussion entries: 8





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trailing-arm struts
amortyzatory wahacza wleczonego


Explanation:
Według mnie chodzi tu o amortyzatory przy wahaczu wleczonym (elementy tylnego zawieszenia)

Kinga Palczewska
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
trailing-arm struts
kolumny z wahaczami wleczonymi


Explanation:
Strut - to kolumna, czyli zespoł amortyzatora ze sprężyną. W odróżnieniu od shock'a (amortyzator), strut przenosi tez sily poziome. Wspomniane trailing arms o wahacze wzdłużne, zapewne w tym zawieszeniu są jeszcze wahacze poprzeczne albo skosne.

--------------------------------------------------
Note added at   6 godz. (2009-02-02 21:55:00 GMT)
--------------------------------------------------

Niezaleznie od mocowania gornego, kolumna (strut) przenosi sily boczne, czym różni się od shock'a (Stossdaempfer) albo coil-over-shocka, przenoszących tylko siły osiowe.
Odnośnie trailing-arm: przenosi on tylko siły wzdłużne, siły poprzeczne przenoszone są albo przez układ wielowahaczowy albo przez kolumnę właśnie.
W ramach edukacji w temacie mocowania górnego (top-mount, Kopflager): ono oczywiscie nie przenosi momentu, natomiast przenosi siłę boczną, czy się to indianom podoba, czy nie. :-)

Witold Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 255
Grading comment
Dzięki za pomoc. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: W zawieszeniu samochodow kolumny definitywnie nie przenosza sil poziomych. Od sil poziomych sa wahacze i drazki.//Nie przejmuje, bo punkt polaczenia kolumny z nadwoziem jest przegubowy we wszystkich kierunkach i nie przenosi sil poziomych. Howgh.
4 hrs
  -> O tak? A siła hamowania, a siła boczna? Wlasnie to do siebie ma kolumna zawieszenia, że przejmuje siły boczne i wzdłużne. Definitywnie.

agree  Grzegorz Gąsior: Kolumna przenosi siły boczne czy to się komuś podoba czy nie. http://www.sae.org/technical/papers/940862
1 day8 hrs
  -> thx. A juz zaczynalem watpic w wiedze forum. :-)