KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

pinging

Polish translation: pomiar akustycznej odpowiedzi pasa


07:51 Sep 7, 2011
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: pinging
Z instrukcji serwisowej ciągnika:

The drive belt is tensioned as follows:
A. Loosen the screw in the slot of the belt tensioner and that of the pivot, then loosen the lock nut of the screw at the end of the belt tensioner.
B. With the use of a special tool measure the tension of the belt at point "X’’, by “pinging” the belt.
The required measurement at ’X’ is:
-With normal fan: 183 Hz ±6 Hz
-With viscous coupling: 200Hz ±6 Hz
C. If the value is lower, screw on the screw at the end of the belt tensioner, try measuring again if the result is in the required tolerance.
D. Tighten the pivot screw, the one for locking in the slot and the lock nut of the screw at the end of the belt tensioner.
Ewa Zmudzinska
Polish translation:pomiar akustycznej odpowiedzi pasa
Explanation:
Tak bym to nazwał w tym przypadku.
Niezidentyfikowany "special tool" daje impuls, np. stuknięcie w pas. Pas wpada w drgania. Częstotliwość drgań określa, czy naciąg pasa jest OK, czy należy wyregulować.

Sam wyraz "pinging" pochodzi z branży komputerowej:
http://www.idg.pl/slownik/termin/33381/PING.html
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pobudzanie pasa do drgań
Marian Krzymiński
3pomiar akustycznej odpowiedzi pasa
Andrzej Mierzejewski


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pomiar akustycznej odpowiedzi pasa


Explanation:
Tak bym to nazwał w tym przypadku.
Niezidentyfikowany "special tool" daje impuls, np. stuknięcie w pas. Pas wpada w drgania. Częstotliwość drgań określa, czy naciąg pasa jest OK, czy należy wyregulować.

Sam wyraz "pinging" pochodzi z branży komputerowej:
http://www.idg.pl/slownik/termin/33381/PING.html

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 443
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: IMHO wyrażenie "pinging" pochodzi raczej z branży zwalczania okrętów podwodnych ;-)
1 hr
  -> Możliwe, że tak. :-)

disagree  Polangmar: Żeby była odpowiedź akustyczna pasa, najpierw trzeba go wprowadzić w drgania - i tego właśnie dotyczy "pinging". || Po prostu trzeba przetłumaczyć "pinging" zgodnie ze znaczeniem tego słowa.
1 day 10 hrs
  -> Czyli częstotliwości podane poniżej dotyczą tego czegoś, co wprowadza pas w drgania, tak?

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pobudzanie pasa do drgań


Explanation:
Pobudzanie pasa do drgań a następnie pomiar częstotliwości jego drgań patrz link poniżej


    Reference: http://www.optibelt.de/index.php?id=144&L=14
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 455

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
1 day 7 hrs