International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Polish » Automotive / Cars & Trucks

Pick up

Polish translation: Hydraulic Power Unit


16:35 Aug 11, 2004
English to Polish translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks / maszyny
English term or phrase: Pick up
w niemieckim tekście - instrukcja obsługi wyważarki- parę razy zostaje użyty
termin "Pick up" - jako rzeczownik, co to za pick up?, może koś wie.

Kontekst:

Standardowe wyważanie obydwu kół napędowych

Faza 1
W celu wyważenia kół napędowych należy ............

- podnieść pojazd i postawić na dwóch pick ups (lub dwóch Pick Ups HPU)

- Pasek odblaskowy nanieść na obydwie opony i używając przewidzianych do
tego kabli przyłączyć do wyważarki optyczny korektor i odpowiedni Pick Up.


Pozdr

Wiesiek
wieslaw jarmulowicz
Polish translation:Hydraulic Power Unit
Explanation:
prawie na pewno

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 43 mins (2004-08-11 21:18:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

IMO : Pick Up HPU = prawdopodobnie: stawiasz auto na czterech pick-upach (jeden pick-up pod każde koło). Powierzchnię pick-upa tworz± dwa wałki (albo jeden walek), więc koło może się obracać. Koło jest rozkręcane i hamowane za po¶rednictwem wałków przez silnik hydrauliczny, który jest zasilany przez HPU, który z kolei jest zasilany przez silnik elektryczny. Czujniki w osiach wałków zbieraj± sygnał (= pick-up the signal) bicia koła. Tak to widzę, ale nie mam pewno¶ci.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 47 mins (2004-08-11 21:23:04 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.benco-equipment.com/products/balancers/corghi/cor... - foto i opis wyważarki. przekazuje napęd przez błyszczącą powierzchnię kulistą na froncie. Nie jest to dokładnie to, o czym piszesz, ale może się przyda
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
hydraulic power unit - czyli podnośnik hydrauliczny, czy jak?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przetwornik pomiarowy
Jerzy Czopik
4Hydraulic Power Unit
Andrzej Mierzejewski
4podnośnik
bartek


Discussion entries: 6





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pick up
podnośnik


Explanation:
b

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2004-08-11 16:38:28 GMT)
--------------------------------------------------

... przewody ciśnieniowe włączające napęd na cztery koła (trzeba pamiętać o ... Oba
końce skrzyni podparliśmy na dwóch podnośnikach, lekko opuściliśmy ...
www.kilometr.republika.pl/technika-j7-2.html

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 356

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: jak chcesz przylaczak podnosnik do wywazarki?
8 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pick up
przetwornik pomiarowy


Explanation:
Wyjasnienie w odpowiedzi do DE-PL.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 4 mins (2004-08-11 20:39:43 GMT)
--------------------------------------------------

Uzupelniajaco: chodzi tu o dynamicne wywazanie kol zamontowanych w pojezdzie. Dlatego przetworniki pomiarowe pod elementami zawieszenia kol.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 28 mins (2004-08-11 21:03:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Co do Twoich watpliwosci HPU i pick up - podnosnik hydrauliczny z przetwornikiem pomiarowym pownien byc tym tworem, ktorego poszukujesz


    Reference: http://www.google.de/search?sourceid=navclient&hl=de&ie=UTF-...
Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: ...będący jednocześnie podporą/podstawką itd. - po jednym pod każdym kołem
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
HPU
Hydraulic Power Unit


Explanation:
prawie na pewno

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 43 mins (2004-08-11 21:18:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

IMO : Pick Up HPU = prawdopodobnie: stawiasz auto na czterech pick-upach (jeden pick-up pod każde koło). Powierzchnię pick-upa tworz± dwa wałki (albo jeden walek), więc koło może się obracać. Koło jest rozkręcane i hamowane za po¶rednictwem wałków przez silnik hydrauliczny, który jest zasilany przez HPU, który z kolei jest zasilany przez silnik elektryczny. Czujniki w osiach wałków zbieraj± sygnał (= pick-up the signal) bicia koła. Tak to widzę, ale nie mam pewno¶ci.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 47 mins (2004-08-11 21:23:04 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.benco-equipment.com/products/balancers/corghi/cor... - foto i opis wyważarki. przekazuje napęd przez błyszczącą powierzchnię kulistą na froncie. Nie jest to dokładnie to, o czym piszesz, ale może się przyda

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 443
Grading comment
hydraulic power unit - czyli podnośnik hydrauliczny, czy jak?