steering lock... (and others...)

Polish translation: blokada kierownicy wraz z wYłącznikiem zapłonu

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:steering lock... (and others...)
Polish translation:blokada kierownicy wraz z wYłącznikiem zapłonu
Entered by: Konrad Dylo

07:54 Oct 26, 2004
English to Polish translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks / inmovilizadores
English term or phrase: steering lock... (and others...)
kwestja jest nastepujaca... poajwia mi sie slowko CLAUSOR w hiszpanskim, ktore jest zapozyczeniem z francuskiego, pochodzi od nazwy firmy, ktora produkowala ten element, dzieki czemu nie pojawia sie w slownikach...

ALE...
mam kilka odpowiedzi z hiszpanskiego na angielski
i hiszp/hiszp i dodatkowo odnosnik na inne wczesniej juz zadane pytanie o podobnym kontekscie z hiszp na angielski

tak wiec stad moje (AND OTHERS..)
bo podaje sie takze wersje>
5 blockage and ignition (positions)

margaret caulfield
5 blockage and ignition (positions)

margaret caulfield
4 steering lock ignition lock

Álvaro Blanch
4 contact breaker

Patricia C.S.
5 -1 contact and blocking switch

jako ze moj "hiszpanski" CLAUSOR to tez cerradura de contacto y bloqueo (teoretycznie najb. poprawna nazwa to dispositivo de bloqueo de dirección)

hmmm czyli caly clausor to :The locking mechanism usually contained in the steering column that locks the steering wheel when the ignition switch is turned off or the key is removed from the switch.

POMOCY!!!!!!!!!!!!!
Konrad Dylo
Spain
"zamek kierownicy wraz z włącznikiem zapłonu."
Explanation:
"... główny. Na rurze wału osadzony jest uchwyt, w którym umieszczony jest
zamek kierownicy wraz z włącznikiem zapłonu. Rygiel ..."

Pasuje do Twojej definicji:
The locking mechanism usually contained in the steering column that locks the steering wheel when the ignition switch is turned off or the key is removed from the switch.

M





--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-26 08:39:17 (GMT)
--------------------------------------------------

... cześć macie moze zamek blokady kierownicy wraz z kluczykami ten co wchodzi w główke
ramy ,do suzuki marauder vz 800 ja mam dobry ale z góbiłem kluczyki i ...
www.riders.pl/node.php?id=2700&cid=7894
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
Chetnie podzielilbym pynkty miedzy wszystkich... ale w koncowym rezultacie zostaje po prostu "włącznik zapłonu" wiec tutaj przydzielam punkty!!!
DZIEKUJE B.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2blokada kolumny kierownicy
Marek Daroszewski (MrMarDar)
4blokada kierownicy
pidzej
4"zamek kierownicy wraz z włącznikiem zapłonu."
maciejm


Discussion entries: 12





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
blokada kolumny kierownicy


Explanation:
tak to sie chyba nazywa

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2004-10-26 08:13:06 GMT)
--------------------------------------------------

w nowoczesnych modelach aut blokada kolumny kierownicy jest zintegorwana ze stacyjka; w starych modelach aut kluczyk byl osobno i istnial \"rozrusznik\"; to samo jest w baaaardzo nowoczesnych modelach niektorych aut, np. Aston Martin, gdzie kluczyk sie przekreca i... nic. dopiero nacisniecie na przycisk rozrusznika odpala autko - takiej staromody im sie zachcialo :)

jak np. tu:
Turning the ignition key and nailing the starter button is rewarded with a sophisticated, barrel-chested, not-overly-muffled bark as the big 12 lights off
http://motortrend.com/roadtests/coupe/112_0111_martin/index1...

w maluchach tez tak bylo (tylko nie wiem czy byla blokada kolumny kierownicy...)


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 221

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: i chyba nie inaczej
2 mins
  -> dzieki :)

agree  maciejm: Z tym ,ze bez "kolumny" - potocznie mówi się "blokada kierownicy". Mniej potoczna wersja niżej. BTW niektórych maluchach była blokada kierownicy.
24 mins
  -> dzieki :)

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"zamek kierownicy wraz z włącznikiem zapłonu."


Explanation:
"... główny. Na rurze wału osadzony jest uchwyt, w którym umieszczony jest
zamek kierownicy wraz z włącznikiem zapłonu. Rygiel ..."

Pasuje do Twojej definicji:
The locking mechanism usually contained in the steering column that locks the steering wheel when the ignition switch is turned off or the key is removed from the switch.

M





--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-26 08:39:17 (GMT)
--------------------------------------------------

... cześć macie moze zamek blokady kierownicy wraz z kluczykami ten co wchodzi w główke
ramy ,do suzuki marauder vz 800 ja mam dobry ale z góbiłem kluczyki i ...
www.riders.pl/node.php?id=2700&cid=7894


    skoda.zlosnik.pl/o_skodach/favorit/ uklad_kierowniczy/uklad_kierowniczy.htm
maciejm
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 281
Grading comment
Chetnie podzielilbym pynkty miedzy wszystkich... ale w koncowym rezultacie zostaje po prostu "włącznik zapłonu" wiec tutaj przydzielam punkty!!!
DZIEKUJE B.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blokada kierownicy


Explanation:
lub kierownica z blokadą - ale nie włożysz klucza do blokady tylko do stacyjki, i zwolnisz blokadę

pidzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search