KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

leaf spot

Polish translation: plamistość liści


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leaf spot
Polish translation:plamistość liści
Entered by: panalojzy

16:22 Nov 2, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: leaf spot
Among the plants and their possible diseases, mention may be made of:
leguminous crops, as regards controlling the following diseases of the aerial parts: (...) fusaria (Fusarium oxysporum, Fusarium roseum), leaf spot (Cladosporium sp.)

mam z tym problem, poniewaz leaf spot wystepowalo z poprzedzeniem - alternaria leaf spot (alternarioza) septoria leaf spot (septorioza), tutaj natomiast jest samotne leaf spot
panalojzy
Poland
plamistość liści
Explanation:
Tak twierdzi słownik rolniczy wydany przez puławski IUNG jako przykłady: biała plamistość liści selera, brunatna plamistość liści koniczyny itp.

W google jest całkiem sporo wystąpień innych "kolorów" :)

A w tym przypadku może "plamistość liści wywoływana przez Cladosporium sp." ?

Selected response from:

Przemysław Prytek
Grading comment
dzięki, tak też i ja obstawiałem :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5grzyby atakujące liście
MStanicki
3 +1plamistość liściPrzemysław Prytek
4drobna plamistość liści drzew (pestkowych)
bartek


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drobna plamistość liści drzew (pestkowych)


Explanation:
http://tinyurl.com/6ynqu7
http://tinyurl.com/6p37yj

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 51

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
grzyby atakujące liście


Explanation:
Cladosporium jest grzybem pleśniowym

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2008-11-02 17:09:16 GMT)
--------------------------------------------------

Może nie wyraziłem się jasno. Napisałbym "grzyby atakujące liście: nazwy łacińskie (w tym Clado...)

MStanicki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
plamistość liści


Explanation:
Tak twierdzi słownik rolniczy wydany przez puławski IUNG jako przykłady: biała plamistość liści selera, brunatna plamistość liści koniczyny itp.

W google jest całkiem sporo wystąpień innych "kolorów" :)

A w tym przypadku może "plamistość liści wywoływana przez Cladosporium sp." ?



Przemysław Prytek
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dzięki, tak też i ja obstawiałem :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Bereza
10 hrs