KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

a rotting log

Polish translation: butwiejąca kłoda


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a rotting log
Polish translation:butwiejąca kłoda
Entered by: Polangmar

19:59 Sep 3, 2011
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: a rotting log
Different animal species have different strategies
for keeping warm or cool (such as growing thick fur
coats in the winter and lighter coats in the summer),
and for keeping dry or moist (such as having waterrepellent
feathers and living under a rotting log).
DorotaLondon
gnijąca kłoda
Explanation:
W stosunku do dżdżownicy Eisenia lucens ważne jest stwierdzenie, że powalone, gnijące kłody stanowią w sezonie wegetacyjnym główne środowisko życia tego gatunku.
http://tinyurl.com/3umkh8f

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2011-09-03 20:12:39 GMT)
--------------------------------------------------

ew. rozkładająca się kłoda

Wilgotne rozkładające się kłody są doskonałym miejscem ukrycia i żerowania dla płazów, głównie dla ropuch i salamandry plamistej, a dla traszek oraz gadów...
http://tinyurl.com/3uc26ty
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2gnijąca kłodaPolangmar
4spróchniały pień/kłoda
IwonaASzymaniak
3zbutwiały, butwiejący, spróchniały kloc
geopiet


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gnijąca kłoda


Explanation:
W stosunku do dżdżownicy Eisenia lucens ważne jest stwierdzenie, że powalone, gnijące kłody stanowią w sezonie wegetacyjnym główne środowisko życia tego gatunku.
http://tinyurl.com/3umkh8f

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2011-09-03 20:12:39 GMT)
--------------------------------------------------

ew. rozkładająca się kłoda

Wilgotne rozkładające się kłody są doskonałym miejscem ukrycia i żerowania dla płazów, głównie dla ropuch i salamandry plamistej, a dla traszek oraz gadów...
http://tinyurl.com/3uc26ty

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 442

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elzbieta Petlicka
14 mins
  -> Dziękuję.:)

agree  p_t
1 hr
  -> Dziękuję.:)

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spróchniały pień/kłoda


Explanation:
W celu zapewnienia sobie ochrony, owady do zimowania wykorzystują m.in. podziemne korytarze, ściółkę leśną, szczeliny w korze drzew czy spróchniałe kłody.


    Reference: http://www.zielonaziemia.pl/index.php?option=com_content&vie...
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zbutwiały, butwiejący, spróchniały kloc


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-09-04 00:47:23 GMT)
--------------------------------------------------

butwieć » rot, decay, damp
butwienie » rot
http://megaslownik.pl/slownik/polsko_angielski/25422,butwieć

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Kloc to obrobiony pień - http://sjp.pwn.pl/szukaj_poczatek/kloc - po co ktoś miałby obrabiać pień i zostawiać go w lesie?
46 mins