KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

compost box

Polish translation: skrzynia kompostowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:compost box
Polish translation:skrzynia kompostowa
Entered by: Polangmar

19:38 Sep 11, 2011
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: compost box
Try composting - in a vermicomposter,
backyard compost heap or compost box.
DorotaLondon
skrzynia kompostowa
Explanation:
skrzynia do kompostowania, skrzynia na kompost, skrzynia z kompostem

Ze względu na pozostałe terminy przetłumaczyłbym słowo "box" dosłownie.
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2kompostownik
Elzbieta Petlicka
5 -1skrzynka kompostowainagiel
4 -1skrzynia kompostowaPolangmar
Summary of reference entries provided
Stawiam na to, że to to samo
Wojciech Sztukowski

  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kompostownik


Explanation:
Jak tutaj:
http://www.google.co.uk/search?q=kompostownik&um=1&ie=UTF-8&...

Elzbieta Petlicka
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  roster: kompostownik
18 mins
  -> dziękuję

agree  p_t
34 mins
  -> dziękuję

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
skrzynka kompostowa


Explanation:
skrzynka na kompost

inagiel
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: To są duże skrzynie, "skrzynka kompostowa" brzmiałaby dziwacznie - i nikt takiego wyrażenia jeszce nie użył: http://tinyurl.com/6k5bq25 , http://tinyurl.com/5rh9uzy [tu jedno wystąpienie w innym kontekście].
3 mins
  -> skrzynka jesli ktos ma malo miejsca na duza skrzynie, szczegolnie jazeli ogrodnictwo jest prowadzone na bardzo malym obszarze - i tak sie zdarza at tu ne bylo blizszych danych wzgledem rozmiarow. Poza tym, czy skrzynia czy skrzynka - taki sam proces

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
skrzynia kompostowa


Explanation:
skrzynia do kompostowania, skrzynia na kompost, skrzynia z kompostem

Ze względu na pozostałe terminy przetłumaczyłbym słowo "box" dosłownie.

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 442

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  roster: kompostownik już ma w sobie "skrzynkę"
14 mins
  -> Owszem, ale słowo "kompostownik" lepiej zarezerwować na tłumaczenie "vermicomposter" - unikniemy dzięki temu nieco zgrzytliwego powtórzenia tego samego wyrazu.

disagree  inagiel: Vermicomposter to nie kompostownik ale proces.
45 mins
  -> To jest kompostownik: http://tinyurl.com/69qbwnw . Poza tym co to ma wspólnego z moją odpowiedzią, która brzmi "skrzynia kompostowa"?




Reference comments


2 mins
Reference: Stawiam na to, że to to samo

Reference information:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/agriculture/1295...

Wojciech Sztukowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8