KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

texture of the soil

Polish translation: tekstura gleby; tu: struktura gleby


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:texture of the soil
Polish translation:tekstura gleby; tu: struktura gleby
Entered by: Polangmar

20:02 Sep 13, 2011
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: texture of the soil
Observe from different vantage points. For example, look
down, look under a fallen log, close your eyes and listen,
make a bark rubbing, feel the texture of the soil, etc.
DorotaLondon
w tym kontekście niedosłownie
Explanation:
feel the texture of the soil - weź do ręki garść ziemi i zbadaj jej skład/strukturę


Weź do ręki garść ziemi ogrodowej i zbadaj jej strukturę. Piaszczysta czy gliniasta, gęsta czy przepuszczalna – struktura gleby zdradza na jaki rodzaj ziemi...
http://tinyurl.com/64qdghp
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3tekstura gleby
IwonaASzymaniak
4w tym kontekście niedosłowniePolangmar


Discussion entries: 9





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
w tym kontekście niedosłownie


Explanation:
feel the texture of the soil - weź do ręki garść ziemi i zbadaj jej skład/strukturę


Weź do ręki garść ziemi ogrodowej i zbadaj jej strukturę. Piaszczysta czy gliniasta, gęsta czy przepuszczalna – struktura gleby zdradza na jaki rodzaj ziemi...
http://tinyurl.com/64qdghp

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 442

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antonella Ewa: tak bo to opis ćwiczenia i metody jego wykonania
53 mins
  -> Dziękuję.:)

disagree  M.A.B.: Gdzie "w tym kontekście" (Science - Biologia, biotechnologia, biochemia, mikrobiologia) jest coś o braniu do ręki i badaniu składu?
10 hrs
  -> Jest to konotowane w wyrażeniu "feel the texture of the soil", w powiązaniu z całością zdania i tekstu. Nazwa dziedziny jest ogólna (nie ma dziedziny "Biologia, biotechnologia, biochemia, mikrobiologia w tekstach popularno-naukowych").

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
tekstura gleby


Explanation:
I inne terminy do wyboru

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2011-09-13 21:06:45 GMT)
--------------------------------------------------

Tekstura - w sensie ogólnym oznacza cechę powierzchni przedmiotu, <<wrażenie, które odczuwa się za pomocą dotyku>>. Teksturą nazywa się też charakterystyczne dla danego materiału powtarzalne wzory na powierzchni przedmiotów, jak np. słoje drewna.

Zatem wbrew temu, co mówi Pan M.K. jest to właściwa odp.

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2011-09-13 21:07:14 GMT)
--------------------------------------------------

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tekstura


    Reference: http://portalwiedzy.onet.pl/27770,,,,sklad_mechaniczny_gleby...
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  p_t
2 mins
  -> dziękuję :)

disagree  Polangmar: Nie potrafię wpasować tego w zdanie. ["Poczuj teksturę gleby"??] || Cechy powierzchni to faktura, nie tekstura: http://tinyurl.com/65m674p . Tekstura to cechy struktury wewnętrznej.
10 mins
  -> Nie ma Pan racji.

agree  Rafal Piotrowski: Tak się przyjęło, czy to komuś się podoba, czy nie.
1 hr
  -> dziękuję :)

agree  Miłosz Sliwa
8 hrs
  -> dziękuję :)

agree  M.A.B.: Odpowiedź dopasowana do kontekstu.
11 hrs
  -> dziękuję :)