KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

postthymic

Polish translation: pograsicze

15:30 Jan 30, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / immunology
English term or phrase: postthymic
The majority of peripheral T-cell lymphomas are derived from the helper T-cell subset, so most postthymic T-cell neoplasms are CD4-positive
Piotr Wichrowski
Poland
Polish translation:pograsicze
Explanation:
Stefan Slopek, Ilustrowany Slownik Immunologiczny, PZWL 1983
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3pograsicze
Jakub Szacki
3grasiczozależne
Barbara Piela


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grasiczozależne


Explanation:
albo "dojrzewajace w grasicy"
Po lekturze artykulu:
http://resmedica.pl/rmart0015.html

Część limfocytów dojrzewa i osiąga "dorosłość" na miejscu, a więc w szpiku. Są to limfocyty B.

Część niedojrzałych, niezróżnicowanych limfocytów opuszcza jednak szpik i migruje do grasicy, drugiego, poza szpikiem, "centralnego" narządu limfatycznego zlokalizowanego w górnym śródpiersiu. Tutaj przechodzą kolejny etap dojrzewania, przeistaczając się w tzw. limfocyty T.

Limfocyty B i T mają w błonie komórkowej charakterystyczne dla każdej z osobna grupy antygeny i receptory.

Zjawiska dojrzewania limfocytów wewnątrz grasicy są regulowane przez hormon grasicy - tymopoetynę. Limfocyty T dojrzewające w grasicy są czasem nazywane limfocytami grasiczozależnymi. Okazuje się, że dla ok. 1% limfocytów T grasica wcale nie jest końcowym miejscem zasiedlenia. Te limfocyty opuszczają grasicę i po osiągnięciu węzłów chłonnych oraz śledziony podlegają dalszemu, już końcowemu procesowi dojrzewania. Pozostałe 99% limfocytów pozostających w grasicy ginie po 2-3 dniach przebywania w niej.


http://resmedica.pl/rmart0015.html


Barbara Piela
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Dziękuję za wyczerpujące objaśnienia.
The asker has declined this answer
Comment: Dziękuję za wyczerpujące objaśnienia.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pograsicze


Explanation:
Stefan Slopek, Ilustrowany Slownik Immunologiczny, PZWL 1983

Jakub Szacki
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52