KudoZ home » English to Polish » Biology (-tech,-chem,micro-)

7-atom spacer arm

Polish translation: 7-atomowe ramie wstawki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:7-atom spacer arm
Polish translation:7-atomowe ramie wstawki
Entered by: Szymon Cegielka

23:26 Mar 2, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: 7-atom spacer arm
The XXX of the XXX is prepared from streptavidin isolated from Streptomyces avidinii, and horseradish peroxidase which has been optimally labelled with biotin using a 7-atom spacer arm
Szymon Cegielka
7-atomowe ramie wstawki
Explanation:
bylo juz:
http://www.proz.com/?sp=h&id=588897&keyword=spacer

Sl. bioch-chem. on-line:
http://arete.ibb.waw.pl/html/leksykon/

te teksty bio-chem. tlumaczy sie niemal slowo w slowo, np. arm=ramie:
Chromosom submetacentryczny - W chromosomie submetacentrycznym centromer jest położony w pobliżu środka chromatyd. W takim chromosomie można wyróżnić dwa ramiona krótsze i dwa ramiona dłuższe (każda chromatyda jest podzielona przez centromer na ramię dłuższe i ramię krótsze).
http://www.biologia.pl/slownik/Chromosom_submetacentryczny.p...
Selected response from:

Barbara Piela
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
37-atomowe ramie wstawki
Barbara Piela
3"biotyna o siedmioatomowej długości łańcucha”
Marek Urban


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"biotyna o siedmioatomowej długości łańcucha”


Explanation:
Spacer oznacza tu chyba długość siedmiu średnic atomowych.

Marek Urban
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
7-atomowe ramie wstawki


Explanation:
bylo juz:
http://www.proz.com/?sp=h&id=588897&keyword=spacer

Sl. bioch-chem. on-line:
http://arete.ibb.waw.pl/html/leksykon/

te teksty bio-chem. tlumaczy sie niemal slowo w slowo, np. arm=ramie:
Chromosom submetacentryczny - W chromosomie submetacentrycznym centromer jest położony w pobliżu środka chromatyd. W takim chromosomie można wyróżnić dwa ramiona krótsze i dwa ramiona dłuższe (każda chromatyda jest podzielona przez centromer na ramię dłuższe i ramię krótsze).
http://www.biologia.pl/slownik/Chromosom_submetacentryczny.p...

Barbara Piela
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Dziękuję