KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

General Price Index

Polish translation: Powszechny/ogolny Wskaznik Cen OR Glowny Wskaznik Cen


23:08 Oct 29, 2001
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: General Price Index
??? Indeks Cen/Tabela Cen
Jacek Zawisza
Spain
Polish translation:Powszechny/ogolny Wskaznik Cen OR Glowny Wskaznik Cen
Explanation:
price index=wskaznik cen
general=powszechny, ogolny; glowny
Maybe -
Powszechny/ogolny Wskaznik Cen
OR
Glowny Wskaznik Cen
Selected response from:

ponar
Grading comment
Wszystkie trzy sugestie (Roberta, Jacka i twoja) były
równie wartościowe i zrozumiałe w kontekście tłumaczenia.
Wybrałem twoją ze względu na brzmienie: "ogólny wskaźnik cen"
(towarów i usług konsumpcyjnych), najlepiej, jak mi się wydaje,
wpisujące się w uzus językowy.
(angielskie CPI Consumer Price Index tłumaczone jako
Wskaźnik cen... GPI jako ogólny wskaźnik cen...)
Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Jacek
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Powszechny/ogolny Wskaznik Cen OR Glowny Wskaznik Cenponar
4ogolny wskaznik wzrostu cenJacek Krankowski
4ogólny indeks cenowy
Robert Pranagal


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ogólny indeks cenowy


Explanation:
or
ogólny spis cen

Actually, it depends on your context.
Please paste the sentence or even the paragraph.


    own experience
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ogolny wskaznik wzrostu cen


Explanation:
A real value is not affected by general price inflation. Real values can be estimated by deflating nominal values with a general price index, such as the implicit deflator for Gross Domestic Product or the Consumer Price Index.
http://www.nps.navy.mil/drmi/definition.htm

Jednak, jak powiedzial Robert Pranagal, zalezy to od kontekstu, gdyz np. w Brazylii wskaznik ten dotyczy cen hurtowych:

general price index (Índice Geral de Preços (IGP-DI). The index is structured to measure the rate of change of prices of a sample of merchandise at the wholesale level in business to business transactions in the following productive areas of the country:
http://dsbb.imf.org/country/bra/ppibase.htm

Pozdrawiam,

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Powszechny/ogolny Wskaznik Cen OR Glowny Wskaznik Cen


Explanation:
price index=wskaznik cen
general=powszechny, ogolny; glowny
Maybe -
Powszechny/ogolny Wskaznik Cen
OR
Glowny Wskaznik Cen


ponar
PRO pts in pair: 695
Grading comment
Wszystkie trzy sugestie (Roberta, Jacka i twoja) były
równie wartościowe i zrozumiałe w kontekście tłumaczenia.
Wybrałem twoją ze względu na brzmienie: "ogólny wskaźnik cen"
(towarów i usług konsumpcyjnych), najlepiej, jak mi się wydaje,
wpisujące się w uzus językowy.
(angielskie CPI Consumer Price Index tłumaczone jako
Wskaźnik cen... GPI jako ogólny wskaźnik cen...)
Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Jacek