KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

overnight mail

Polish translation: poczta ekspresowa


10:11 Oct 31, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: overnight mail
jeden ze sposobów wydania bankowi dyspozycji (oprocz regular mail i customer service representative)
Lucja Biel, Ph.D.
Poland
Polish translation:poczta ekspresowa
Explanation:
I think you can translate it as "poczta ekspresowa", the only problem is that in Poland it can take 2-3 days for the so called "przesyłki ekspresowe" to reach the destination...

Depozyt gotowki.

Najszybszy i najskuteczniejszy jest transfer pieniedzy z konta bankowego na konto maklerskie. Mozna tez przeslac czek poczta ekspresowa (overnight), np. przez Federal Express. Jezeli kurs akcji nadal spada, klient otrzyma kolejny margin call, a jezeli spadek jest powazny, akcje zostana zlikwidowane mimo doplaty pieniedzy.
http://www.monitorpl.com/monitor/0007/0007baum.html
Selected response from:

Hanna Burdon
United Kingdom
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4poczta/usluga doreczenia "przez noc"ponar
1 +1poczta ekspresowa
Hanna Burdon


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
poczta ekspresowa


Explanation:
I think you can translate it as "poczta ekspresowa", the only problem is that in Poland it can take 2-3 days for the so called "przesyłki ekspresowe" to reach the destination...

Depozyt gotowki.

Najszybszy i najskuteczniejszy jest transfer pieniedzy z konta bankowego na konto maklerskie. Mozna tez przeslac czek poczta ekspresowa (overnight), np. przez Federal Express. Jezeli kurs akcji nadal spada, klient otrzyma kolejny margin call, a jezeli spadek jest powazny, akcje zostana zlikwidowane mimo doplaty pieniedzy.
http://www.monitorpl.com/monitor/0007/0007baum.html


    Reference: http://www.monitorpl.com/monitor/0007/0007baum.html
Hanna Burdon
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 1199
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxHenri
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poczta/usluga doreczenia "przez noc"


Explanation:
poczta/usluga doreczenia "przez noc"

Interestingly, in a (Collin)Slownik bankowosci i finansow:
overnight= przez noc
overnight money=lokata overnight
overnight repo=odkup "przez noc", transakcja overnight repo

"Nowy paszport wraz ze starym zostanie przeslany droga pocztowa.
Jesli istnieje koniecznosc przyspieszenia uslugi transportowej mozna skorzystac z uslug doreczenia przez noc."
http://www.monitorpl.com/monitor/9708/9708moni.html.




ponar
PRO pts in pair: 695