KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

good business ethics

Polish translation: etyka dobrego biznesu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:good business ethics
Polish translation:etyka dobrego biznesu
Entered by: Teresa Goscinska

20:55 Jan 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: good business ethics
training programmes must be in accordance with laws and good business ethics
nikita11
etyka dobrego biznesu
Explanation:
to jest dokladnie to co znaczy po angielsku. Terminu "dobry biznes" chyba nie ma w polskim jezyku. Wydaje mie sie ze dobrze to wprowadzic , jest krotkie i kazdy wie o co chodzi.
Selected response from:

Teresa Goscinska
Grading comment
dzięki! tak właśnie myślałam :-))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3etyka prowadzenia interesów
leff
5etyka dobrego biznesu
Teresa Goscinska
4zgodnie z prawem i zasadami etyki /etycznego postepowania w biznesieponar
4programy szkoleniowe powinni być zgodnie z prawem i etyką biznesową
Araksia Sarkisian


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
programy szkoleniowe powinni być zgodnie z prawem i etyką biznesową


Explanation:
or:

programy szkoleniowe powinni być dostosowane do norm prawnych i dobrych obyczajów w biznesie

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-14 21:08:18 (GMT)
--------------------------------------------------

I tried to use the said approach in my personal experience in training business.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-14 21:19:03 (GMT)
--------------------------------------------------

....i odpowiadać normom etycznym

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
etyka prowadzenia interesów


Explanation:
Jakoś bardziej podoba mi się ta forma.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: The most important is: to implement it...
8 mins

agree  Jakub Szacki
49 mins

agree  Romuald Pawlikowski
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
etyka dobrego biznesu


Explanation:
to jest dokladnie to co znaczy po angielsku. Terminu "dobry biznes" chyba nie ma w polskim jezyku. Wydaje mie sie ze dobrze to wprowadzic , jest krotkie i kazdy wie o co chodzi.

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723
Grading comment
dzięki! tak właśnie myślałam :-))

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zgodnie z prawem i zasadami etyki /etycznego postepowania w biznesie


Explanation:
zgodnie z prawem i zasadami etycznego dzialania/postepowania/zachowania w biznesie
OR
zgodnie z prawem i zasadami etyki
OR
zgodnie z zasadami prawnymi i etycznego zachowania/postepowania w biznesie

business ethics = etyka biznesu; etyka biznesu w dzialaniu; etyka dzialalnosci gospodarczej; etyka dzialania w biznesie; etyka przedsiebiorczosci

laws - a set of law rules

"Współczesna postać etyki gospodarczej rozwinęła się w ciągu ostatnich trzech dekad. Najbardziej znaną jej składową jest tak zwana business ethics. Ten amerykanizm tłumaczy się najczęściej jako etykę przedsiębiorczości. Owa współczesna postać etyki gospodarczej znalazła się wśród przedmiotów wykładanych na wielu uczelniach, nie tylko amerykańskich."
www.omp.org.pl/porebski2.htm

"...a) promocja etyki w działalności gospodarczej, rozumianej jako zespół norm rzetelnego postępowania we wzajemnych relacjach przedsiębiorców z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami oraz społecznością, władzą lokalną i państwową, działań zgodnych z obowiązującym prawem i powszechnie przyjętymi normami społecznymi; ...
b) wspieranie rozwoju firm poprzez promowanie przedsiębiorstw działających zgodnie z prawem i zasadami etyki,.."
http://www.fairplay.com.pl/regulamin.htm


    Reference: http://www.fairplay.com.pl/regulamin.htm
ponar
PRO pts in pair: 695