KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

churn

Polish translation: obrót (biz.); współczynnik odejścia (telekom.)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:churn
Polish translation:obrót (biz.); współczynnik odejścia (telekom.)
Entered by: leff

21:18 Jan 21, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: churn
Takie oto słówko znalazłam w miesięcznym raporcie firmy telekomunikacyjnej
nikita11
obrót
Explanation:
churn = the amount or ratio of turnover of investments or of a service, commodity, etc.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-21 21:24:39 (GMT)
--------------------------------------------------

[powyższa definicja za Webster\'s Dictionary]
Selected response from:

leff
Grading comment
Thanks a lot!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wykrzesac, zrobic z wysilkiem, utrzec
Lota
5współczynnik odejściaGeorge Fabian
5it's all here:pidzej
4zaburzacJacek Krankowski
4obrót
leff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wykrzesac, zrobic z wysilkiem, utrzec


Explanation:
like butter.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obrót


Explanation:
churn = the amount or ratio of turnover of investments or of a service, commodity, etc.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-21 21:24:39 (GMT)
--------------------------------------------------

[powyższa definicja za Webster\'s Dictionary]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thanks a lot!

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaburzac


Explanation:
Ale poprosimy o jakikolwiek kontekst!

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
it's all here:


Explanation:
koszty pozyskania klienta, wskaźniki migracji z sieci (churn
ratio), itp. Dla przykładu: współczynnik churn wynosi średnio w Europie ...
www.boss.com.pl/Raporty/raport.html?report_id=154

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-21 21:53:58 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

albo obrót masłem, też dobre

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1077

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
współczynnik odejścia


Explanation:
Według tłumaczenia które robiłem dla TP S.A. w zeszłym roku (sprawdzane przez TP S.A.) podaje pełną definicję "churn".

"Churn" refers to customer disconnections, either involuntary (due to non-payment of bills or suspected fraudulent use) or voluntary (due to customers terminating their use of the Company's fixed line or mobile services in a given period, including customers who subsequently reconnect to the Company's networks). The rate of churn indicates the percentage of customers the Company needs to replace in any given period before it can achieve customer growth.

Współczynnik odejścia („churn”) oznacza liczbę abonentów, którzy zostali odłączeni od sieci dobrowolnie (w wyniku rozwiązania umowy na świadczenie usług telefonii stacjonarnej lub telefonii komórkowej przez Spółkę) lub przymusowo (w wyniku nie uregulowania zobowiązań lub podejrzenia o bezprawne korzystanie z usług) w danym okresie, łącznie z klientami, którzy później ponownie zostali przyłączeni do sieci. Współczynnik ten określa, jaki procent swoich abonentów Spółka musi uzupełnić, aby uzyskać przyrost liczby klientów.


George Fabian
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 292