KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

offset

Polish translation: rekompensata


09:35 Jan 25, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial / option agreement
English term or phrase: offset
currency options identical in terms that are material for the purposes of offset and discharge.
Grommit
United Kingdom
Polish translation:rekompensata
Explanation:
Offset używa się owszem po polsku, lecz w innym kontekście. To co jest w słowniku Collinsa dotyczy offestu w wojskowości np. umowa offsetowa, która towarzyszy zakupowi samolotów (umowa taka przewiduje zamówienia dla przemysłu obronnego).
W przypadku opcji walutowych o których tu mowa uważam, że rekompensata jest właściwym słowem.
Selected response from:

Piotr Grabias
Poland
Grading comment
thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kompensatadarotob
4transakcja typu offsetmakary
4rekompensata
Piotr Grabias
4OffsetWitold


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Offset


Explanation:
Słownik P. Collinsa

Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1454

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rekompensata


Explanation:
Offset używa się owszem po polsku, lecz w innym kontekście. To co jest w słowniku Collinsa dotyczy offestu w wojskowości np. umowa offsetowa, która towarzyszy zakupowi samolotów (umowa taka przewiduje zamówienia dla przemysłu obronnego).
W przypadku opcji walutowych o których tu mowa uważam, że rekompensata jest właściwym słowem.

Piotr Grabias
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 80
Grading comment
thank you.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kompensata


Explanation:
Jest takie, w 100% rownowazne dla offset slowo w jezyku polskim - kompensata. Uzywa sie rowniez jako czasownika skompensowac


    Reference: http://www.cam.org/~darotob/avocats.html
darotob
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 551

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transakcja typu offset


Explanation:
Nie jest tym samym, co offset w bankowości czy księgowości, choć zasada jest podobna.
Barron's Dictionary of Finance and Investment Terms podaje tu odrębne znaczenie:
3.closing transaction involving the purchase or sale of an OPTION having the same features as one already held.

Ktoś podjął też próbę opisania tego terminu w naszym języku ojczystym:
(www.wne.uw.edu.pl/finanse/Slownik)

Offset: Zajęcie drugiej pozycji futures lub opcji, odwrotnej do pozycji początkowej lub pozycji otwartej. Sprzedawanie (lub kupowanie) kontraktów futures tej samej miesięcznej dostawy kupna (sprzedaży) podczas wcześniejszej transakcji.



    Reference: http://www.wne.uw.edu.pl/finanse/Slownik
makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 225