KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

Physical Inventory Adjustment

Polish translation: (ilościowe) różnice inwentaryzacyjne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Physical Inventory Adjustment
Polish translation:(ilościowe) różnice inwentaryzacyjne
Entered by: Teresa Jaczewska

20:48 Mar 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Physical Inventory Adjustment
korekta inwentaryzacyjna?
AlD
(ilościowe) różnice inwentaryzacyjne
Explanation:
W wyniku inwentaryzacji mogą powstać różnice inwentaryzacyjne (nadwyżki lub niedobory). Te różnice inwentaryzacyjne to różnice między stanem magazynowym a stanem faktycznym (wynikającym ze spisu z natury).

Pozdrawiam
Selected response from:

Teresa Jaczewska
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Korekta inwentoryzacyjna (sprzetu? towaru?)
Lota
5 +1(ilościowe) różnice inwentaryzacyjne
Teresa Jaczewska
4Usprawnienie (udoskonalenie) spisu inwentarza
Teresa Goscinska
3 +1remamentxxxwojtekl


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Korekta inwentoryzacyjna (sprzetu? towaru?)


Explanation:
That should do.

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 817

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jakub Szacki: ale co ta korekta w istocie znaczy? Robi sie inwentaryzację, a potem wprowadza zmiany??? Ale moze to jest nieznany mi termin, więc niepotrzebnie się m±drzę. Jesli tak, to przepraszam. Pozdrawiam JS
34 mins
  -> wydaje mi sie, ze "adjustment" zawsze mozna przeprowadzic, nawet po inwentaryzacji. Moze zapomnieli, ze cos do domu wzieli etc. :)

agree  Andrzej Lejman: Nie odnoszac sie do samej odpowiedzi powiem tylko, ze w moim programie do obslugi firmy w dziale "magazyn" jest pozycja "korekta inwentaryzacyjna"
10 hrs

agree  maitland
17 hrs

neutral  Magda Dziadosz: to chyba literowka, powinno byc inwentAryzacyjna
2 days4 hrs
  -> aaah. yes.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Usprawnienie (udoskonalenie) spisu inwentarza


Explanation:
Nie pasuje mi tu PHYSICAL
Moze to ma byc manual = manualne, reczne???????a moze physical odnosi sie do inventory.
Czego to jest inwentarz??

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
remament


Explanation:
a moze po prostu stary polski remament (czyli podsumowanie inwentarza i sprzedazy)? - moge sie mylic.

xxxwojtekl
PRO pts in pair: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: Ja mysle, ze o to wlasnie chodzi. Tylko nie "remament", a "remanent", czyli lepiej "inwentaryzacja"
2 hrs
  -> dziekuje za korekte (ja to slowo znam jedynie z kartek na witrynach sklepowych a panie sprzedawczynie pewnie czasem pisza "remement":). I zgadzam sie z panem - inwentaryzacja brzmi bardziej oficjalnie.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
(ilościowe) różnice inwentaryzacyjne


Explanation:
W wyniku inwentaryzacji mogą powstać różnice inwentaryzacyjne (nadwyżki lub niedobory). Te różnice inwentaryzacyjne to różnice między stanem magazynowym a stanem faktycznym (wynikającym ze spisu z natury).

Pozdrawiam


    Consultation with expert.
Teresa Jaczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 703

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmpalka: additional information at www.vulcan.edu.pl/doradca/o6/inwentaryzacja
6 hrs