KudoZ home » English to Polish » Accounting

audited accounts

Polish translation: zbadane sprawozdanie finansowe


21:49 Mar 28, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: audited accounts
Further to your correspondence regarding the strike-off of the abovenamed company we wrote to the Revenue Commissioners in Dublin, requesting their consent to the strike-off. The Revenue has replied requesting the following information:
a/ audited accounts for the year ended 30.10.2001
b/ capital gains computation showing the losses incurred from the disposal of shares
c/ the date on which the disposal of the shares took place
b/
Magda
Polish translation:zbadane sprawozdanie finansowe
Explanation:
"Krazy" rozna terminologia, ale ustawa mowi:

Art. 45
2. Sprawozdanie finansowe składa się z:
1) bilansu,
2) rachunku zysków i strat,
3) informacji dodatkowej, obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.

Art. 65. (112) 1. Celem badania sprawozdania finansowego jest wyrażenie przez biegłego rewidenta pisemnej opinii wraz z raportem o tym, czy sprawozdanie finansowe jest prawidłowe oraz rzetelnie i jasno przedstawia sytuację majątkową i finansową, jak też wynik finansowy badanej jednostki.
Art. 66. (113) 1. Badanie sprawozdania finansowego przeprowadza biegły rewident spełniający warunki do wyrażenia bezstronnej i niezależnej opinii o tym sprawozdaniu.

USTAWA
z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości.
(Dz. U. z dnia 19 listopada 1994 r.)
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zbadane sprawozdanie finansoweJacek Krankowski
4księgi rachunkowe / sprawozdania finansowe zbadane przez biegłego rewidentaAgnieszka Szotek


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
księgi rachunkowe / sprawozdania finansowe zbadane przez biegłego rewidenta


Explanation:
account = konto, rachunek, również dotyczy ksiąg rachunkowych
audit - badanie ksiąg rachunkowych i sprawozdań finansowych

sł. rachunkowości, finansów np. Collin'a

Agnieszka Szotek
Specializes in field

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zbadane sprawozdanie finansowe


Explanation:
"Krazy" rozna terminologia, ale ustawa mowi:

Art. 45
2. Sprawozdanie finansowe składa się z:
1) bilansu,
2) rachunku zysków i strat,
3) informacji dodatkowej, obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.

Art. 65. (112) 1. Celem badania sprawozdania finansowego jest wyrażenie przez biegłego rewidenta pisemnej opinii wraz z raportem o tym, czy sprawozdanie finansowe jest prawidłowe oraz rzetelnie i jasno przedstawia sytuację majątkową i finansową, jak też wynik finansowy badanej jednostki.
Art. 66. (113) 1. Badanie sprawozdania finansowego przeprowadza biegły rewident spełniający warunki do wyrażenia bezstronnej i niezależnej opinii o tym sprawozdaniu.

USTAWA
z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości.
(Dz. U. z dnia 19 listopada 1994 r.)

Jacek Krankowski
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz: jak najbardziej.
2 mins
  -> Powinienem Ci oddac troche punktow z "urzedu skarbowego"...

agree  EWKA
10 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): drugastrona