KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

covered

Polish translation: dotyczy to następujących papierów wartościowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:covered
Polish translation: dotyczy to następujących papierów wartościowych
Entered by: Teresa Jaczewska

09:05 Jul 3, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: covered
Covered Securities. For the purposes of this section, the following are covered securities:

Exclusive federal registration of nationally traded securities. A security is a covered security if such security is--

listed, or authorized for listing, on the New York Stock Exchange or the American Stack Exchange, or listed, or authorized for listing, on the National Market System of the Nasdaq Stock Market (or any successor to such entities);
listed, or authorized for listing, on a national securities exchange (or tier or segment thereof) that has listing standards that the Commission determines by rule (on its own initiative or on the basis of a petition) are substantially similar to the listing standards applicable to securities describe in subparagraph (A); or
is a security of the same issuer that is equal in seniority or that is a senior security to a security described in subparagraph (A) or (B).
big_fish
dotyczy to następujących papierów wartościowych
Explanation:
dotyczy/obejmuje następujące papiery wartościowe

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 10:21:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, chyba zbyt pochopnie podałam pierwszą wersję. Można to rozumieć w inny sposób. Otóż: w momencie wchodzenia na giełdę lub tuż przed wejściem papiery otrzymują gwarancję bankową. Dany bank gwarantuje, że w przypadku braku chętnych na wykupienie wszystkich papierów nabędzie ich pozostałą część.

Propozycja: Papiery wartościowe z minimalną gwarantowaną wartością.
Selected response from:

Teresa Jaczewska
Grading comment
Dziękuję!
Mimo wszystko przyjałem pierwsza wersję.
Pozdrawiam,
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dotyczy to następujących papierów wartościowych
Teresa Jaczewska
4dotyczy/obejmuje następujące papiery wartościowexxxjakubborys
4zabezpieczoneEWKA
4objęte zabezpieczeniami
Tomasz Niedbala
4spełniające wymagania dopuszczenia (wprowadzenia) do obrotu publicznegoxfoam
2wprowadzone do obrotu publicznegoPiotr Kurek


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zabezpieczone


Explanation:
propozycja

EWKA
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 27

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
objęte zabezpieczeniami


Explanation:
objęte, brane w tym wypadku pod uwagę, obejmujące...

Tomasz Niedbala
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 725

23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wprowadzone do obrotu publicznego


Explanation:
mog± już być notowane lub oczekiwać na notowanie

propozycja, może o to chodzi

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dotyczy to następujących papierów wartościowych


Explanation:
dotyczy/obejmuje następujące papiery wartościowe

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 10:21:05 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, chyba zbyt pochopnie podałam pierwszą wersję. Można to rozumieć w inny sposób. Otóż: w momencie wchodzenia na giełdę lub tuż przed wejściem papiery otrzymują gwarancję bankową. Dany bank gwarantuje, że w przypadku braku chętnych na wykupienie wszystkich papierów nabędzie ich pozostałą część.

Propozycja: Papiery wartościowe z minimalną gwarantowaną wartością.


    TJ
Teresa Jaczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 703
Grading comment
Dziękuję!
Mimo wszystko przyjałem pierwsza wersję.
Pozdrawiam,
Krzysztof

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxjakubborys: very strongly agree! (see my profile)
35 mins
  -> Dziękuję

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dotyczy/obejmuje następujące papiery wartościowe


Explanation:
Nie ma czegoś takiego jak papiery wartościowe z minimalną gwarantowaną wartością w przypadku 'federally registered nationally traded securities'
takie papiery wartościowe znajdują się już na rynku wtórnym, tu nie chodzi o rynek emisyjny (pierwotny)

xxxjakubborys
PRO pts in pair: 37

2 days36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spełniające wymagania dopuszczenia (wprowadzenia) do obrotu publicznego


Explanation:
tak wynika wprost z definicji

xfoam
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 62