KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

venture capitalist

Polish translation: inwestor dostarczający kapitału wysokiego ryzyka


17:51 Aug 8, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: venture capitalist
As part of the due diligence process, the venture capitalist persuaded management to undertake evaluation of the leading team.
nikita11
Polish translation:inwestor dostarczający kapitału wysokiego ryzyka
Explanation:
za Oxford-PWN
Selected response from:

leff
Grading comment
dzięki wielkie :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2inwestor dostarczający kapitału wysokiego ryzyka
leff
5 +1inwestor venture capitalZbigniew Balawender
4 -2investor spekulatywnylukeg_1


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
inwestor dostarczający kapitału wysokiego ryzyka


Explanation:
za Oxford-PWN

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
dzięki wielkie :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz
1 hr

neutral  lukeg_1: correct but long
1 hr

agree  bartek: Nie ma dyskusji :-)
10 hrs

agree  Zbigniew Balawender: tak, ale mozna tez bezposrednio. Ponizej moja wersja.
12 hrs

disagree  xxxjakubborys: może w doktoracie, ale nie w codziennym biznesie
12 hrs

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
investor spekulatywny


Explanation:
speculator

One who engages in speculation

speculation

Taking large risks, especially with respect to trying to predict the future; gambling, in the hopes of making quick, large gains.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-08 18:49:32 (GMT)
--------------------------------------------------

venture

A risky enterprise

lukeg_1
Canada
PRO pts in pair: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: 'spekulatywny' to «oparty na myśleniu abstrakcyjnym, nie liczący się z doświadczeniem i praktyką, oderwany od rzeczywistości [SJP]
8 mins
  -> Thank you; spekulacja to rowniez "venture" ( w jezyku handlowym). How about "spekulacyjny"? :)

agree  Joanna Carroll: as in 'you have to speculate to accumulate'.
49 mins
  -> God, you made my day

disagree  Magda Dziadosz: Sl.Jez.Polskiego:"spekulacja: NIEUCZCIWA operacja handlowa polegajaca na wykupywaniu, gromdzeniu i odsprzedazy z NADMIERNYM zyskiem towarow, na ktore popyt przewyzsza podaz"
57 mins
  -> Thank you: a w slowniku handlowym?

disagree  Zbigniew Balawender: jest w tym cos ze spekulacji, ale w tlumaczeniu nie tedy droga !
12 hrs
  -> Thank you; wiesz, chyba masz racje. Po co sie ludzie wogole pytaja o przetlumaczenie. Zostawic to tak jak jest. Inaczej to jest nieuczciwa operacja/spekulacja.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
inwestor venture capital


Explanation:
lub
inwestor (typu) venture capital

Tak jest krócej, i od razu wszysztko wiadomo. Wystepuje b. czesto, na co jest w internecie setki przykladów i kilka dobrych stron: http://www.venture-capital.pl/main_page.htm
http://www.fortunet.pl/robot-entry?article=100

HTH
ZB



    Reference: http://www.idg.pl/artykuly/3847.html
    Reference: http://www.firma2000.pl/p_firma2000/polish/konferencja/exit....
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxjakubborys: jakub borys
11 mins