KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

Precedence Diagramming Method (PDM)

Polish translation: Metoda diagramów nadrzędności OR Diagramowa Metoda Pierwszeństwa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Precedence Diagramming Method (PDM)
Polish translation:Metoda diagramów nadrzędności OR Diagramowa Metoda Pierwszeństwa
Entered by: Teresa Jaczewska

22:30 Oct 22, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Precedence Diagramming Method (PDM)
To nazwa graficznego układu do tworzenia wykresu analizy sieciowej (network diagram) w planowaniu projektów. Czy istnieje oficjalna polska nazwa?
bej
Metoda diagramów nadrzędności OR Diagramowa Metoda Pierwszeństwa
Explanation:
metoda diagramów nadrzędno¶ci
(PDM) - metoda polegaj±ca na konstruowaniu sieci projektu używaj±c symboli ...
wizard.ae.krakow.pl/~wawaks/pm/czas/p2.html - 7k -

użyciu operatorów logicznych, działań arytmetycznych oraz funkcji tekstowych;
Metoda ¦cieżki Krytycznej (CPM) i Diagramowa Metoda Pierwszeństwa (PDM); 4 ...
www.dagma.pl/dagma.php/software/primavera/p3.htm - 20k

:=)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 09:55:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Def. z pierwszego linku:
metoda diagramów nadrzędności (PDM) - metoda polegająca na konstruowaniu sieci projektu używając symboli reprezentujących działania i łączących ich strzałek. Zawiera ona następujące relacje: \"skończyć, aby zacząć\" - działanie A musi się skończyć, aby działanie B mogło się zacząć, \"skończyć, aby skończyć\" - działanie A musi się skończyć, aby działanie B mogło się skończyć, \"zacząć, aby zacząć\" - działanie A musi się zacząć, aby działanie B mogło się zacząć, \"zacząć, aby skończyć\" - działanie A musi się zacząć, aby działanie B mogło się skończyć.
Selected response from:

Teresa Jaczewska
Grading comment
Dziękuję za tłuamczenie i za linki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Metoda diagramów nadrzędności OR Diagramowa Metoda Pierwszeństwa
Teresa Jaczewska
3metoda PDMPiotr Kurek


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metoda PDM


Explanation:
propozycja

plan, w którym proces pocz±tkowy i końcowy opisywany jest za pomoc± węzłów (metoda PDM - Precedense Diagramming Method, opracowana przez koncern IBM).

http://akson.sgh.waw.pl/~darry/PM/Texts/introduction.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 05:33:44 (GMT)
--------------------------------------------------

albo spolszczona wersja:

Metoda ¦cieżki Krytycznej (CPM) i Diagramowa Metoda Pierwszeństwa (PDM)


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 05:34:23 (GMT)
--------------------------------------------------

link do polskiej wersji: http://dagma.pl/dagma.php/software/primavera/p3.htm

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Metoda diagramów nadrzędności OR Diagramowa Metoda Pierwszeństwa


Explanation:
metoda diagramów nadrzędno¶ci
(PDM) - metoda polegaj±ca na konstruowaniu sieci projektu używaj±c symboli ...
wizard.ae.krakow.pl/~wawaks/pm/czas/p2.html - 7k -

użyciu operatorów logicznych, działań arytmetycznych oraz funkcji tekstowych;
Metoda ¦cieżki Krytycznej (CPM) i Diagramowa Metoda Pierwszeństwa (PDM); 4 ...
www.dagma.pl/dagma.php/software/primavera/p3.htm - 20k

:=)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 09:55:15 (GMT)
--------------------------------------------------

Def. z pierwszego linku:
metoda diagramów nadrzędności (PDM) - metoda polegająca na konstruowaniu sieci projektu używając symboli reprezentujących działania i łączących ich strzałek. Zawiera ona następujące relacje: \"skończyć, aby zacząć\" - działanie A musi się skończyć, aby działanie B mogło się zacząć, \"skończyć, aby skończyć\" - działanie A musi się skończyć, aby działanie B mogło się skończyć, \"zacząć, aby zacząć\" - działanie A musi się zacząć, aby działanie B mogło się zacząć, \"zacząć, aby skończyć\" - działanie A musi się zacząć, aby działanie B mogło się skończyć.


Teresa Jaczewska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 703
Grading comment
Dziękuję za tłuamczenie i za linki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ABOVE: Istnieje jeszcze "diagram czynności" po prostu, patrz ładne grafy: http://aragorn.pb.bialystok.pl/~mkret/pomocnikUML.html
928 days
  -> dziękuję :)