KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

negative pledge

Polish translation: zobowiazanie nieczynienia


09:13 Oct 28, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: negative pledge
umowa kredytowa
Piotr Kurek
Polish translation:zobowiazanie nieczynienia
Explanation:
(Mam ponad 200 dokumentow z takim zwrotem lub z "zobowiazaniami" w l.mn.)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-29 10:11:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Istotnie jest to termin sprzed wojny, ale nie drugiej swiatowej:

USTAWA
z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Kodeks cywilny.
(Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.)

Art. 293. 
§ 2. Jeżeli treść służebności gruntowej polega na obowiązku nieczynienia, przepis powyższy stosuje się ...
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Dziękuję bardzo
pwk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3zobowiazanie nieczynieniaJacek Krankowski
5zobowiazanie do nieustanowienia zabezpieczenia
GingerR
4Jesli naglowek, to: "zakaz dokonywania okreslonych czynności/zobowiazanie do niedokonywania ..."jerzykowo
2zakaz ustanawiania/brak ustanowienia zastawu
Pawel Bartoszewicz


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
zobowiazanie nieczynienia


Explanation:
(Mam ponad 200 dokumentow z takim zwrotem lub z "zobowiazaniami" w l.mn.)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-29 10:11:20 (GMT)
--------------------------------------------------

Istotnie jest to termin sprzed wojny, ale nie drugiej swiatowej:

USTAWA
z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Kodeks cywilny.
(Dz. U. z dnia 18 maja 1964 r.)

Art. 293. 
§ 2. Jeżeli treść służebności gruntowej polega na obowiązku nieczynienia, przepis powyższy stosuje się ...

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Dziękuję bardzo
pwk

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Przemysław Szkodziński
7 hrs

agree  Malgorzata (Maggie) Hickey
14 hrs

agree  Lucja Biel, Ph.D.
16 hrs

neutral  jerzykowo: Brzmi troche przedwojennie :)
1 day42 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zakaz ustanawiania/brak ustanowienia zastawu


Explanation:
zaleznie od kontekstu moze byc to dobra odpowiedz albo nie

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 11:13:04 (GMT)
--------------------------------------------------

A covenant in a loan agreement in which a borrower promises that no secured borrowings will be made during the life of the loan or will ensure that the loan is secured equally and ratably with any new borrowings as specifically defined.

http://www.xrefer.com/entry/165004

Negative pledge

An agreement with a lender that the borrower will not create security in favour of a subsequent creditor without the approval of the lender, or without extending the benefit of the security also to the first creditor

http://www.anz.com/edna/dictionary.asp?action=content&conten...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 11:16:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Whoops! Racja! - Pledge tutaj oznacza ZOBOWIĄZANIE a nie zastaw. Wycofuje swoje propozycje (chyba że przez przypadek kontekst wskazuje jakis zastaw).

Pawel Bartoszewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 608

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Krankowski: Tak, ale raczej nie w umowie kredytowej
11 mins
  -> Dlaczego nie? - patrz notki powyżej

1 day46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Jesli naglowek, to: "zakaz dokonywania okreslonych czynności/zobowiazanie do niedokonywania ..."


Explanation:
Ja to w kazdym razie widzialem w polskich umowach jako "zakaz ...". Moze tez byc "zobowiazanie do niedokonywania okreslonych czynności". Jakie to czynnosci, zalezy od tego, co to za umowa i what you pledge not to do.

Zwykle bedzie to zakaz ustanawiania innych zabezpieczen na danej rzeczy (np. zastawiles swoj samochod pod kredyt, to bank bedzie chcial, abys przyrzekl, ze nie zastawisz go pod inny kredyt drugi raz).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-29 13:27:08 (GMT)
--------------------------------------------------

\"zobowiazanie/obowiazek nieczynienia\" wyglada mi na dinozaura z kodeksu zobowiazan. To, ze cos jest jakos sformulowane w prawie, nie znaczy, ze sie tego sformulowania uzywa. Przyklad 1 z kodeksu handl.: \"spolnik\" (wspolnik), przyklad 2 z kc: \"(dzierzawe) poczytuje sie za ...\" (uwaza/uznaje sie).

jerzykowo
PRO pts in pair: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Krankowski: Odpowiadam: Patrz moj dopisek powyzej; a niektorzy prawnicy to lubia siegac jeszcze dalej wstecz - do Cycerona!
15 mins
  -> I ja odpowiadam: patrz wyzej

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
zobowiazanie do nieustanowienia zabezpieczenia


Explanation:
to z racji na "pledge"
jeszcze jedna wersja

GingerR
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 515