KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

currencies of determination

Polish translation: waluty wpływające w znacznym stopniu na tabele kursów


11:01 Jan 14, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: currencies of determination
Indirect effects of currency movements can not be found at the surface of daily currency transactions of the business. Therefore it is important to identify the currencies that “drive” the markets. These currencies are known as the currencies of determination.
makary
Polish translation:waluty wpływające w znacznym stopniu na tabele kursów
Explanation:
... na notowania
propozycje
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2waluty wpływające w znacznym stopniu na tabele kursów
Maciej Andrzejczak
5denominator walutowy, waluta denominacji
Magda Dziadosz
4nie odpowiedź a podpowiedźanglista
3waluty referencyjne ew. rozliczeniowexfoam


Discussion entries: 2





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
waluty referencyjne ew. rozliczeniowe


Explanation:
referencyjny wydaje się brzemieć dobrze ze względu na zastosowanie tych walut

xfoam
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 62

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anglista: waluta rozliczeniowa = waluta używana np. przez Visa przy dokonywaniu rozliczeń (PLN dla krajowych, USD dla zagranicznych)
6 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
waluty wpływające w znacznym stopniu na tabele kursów


Explanation:
... na notowania
propozycje

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 4026
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hadraadae
1 hr

neutral  anglista: jest taki zwyczaj, że do odpowiedzi na pytania PRO podaje się źródło
6 hrs

agree  Anna Bittner
418 days

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nie odpowiedź a podpowiedź


Explanation:
podany przez Ciebie kontekst to uboga zmyła, niestety;
odpowiednika szukanego terminu nadal nie znam, ale przynajmniej wiadomo już o co chodzi (jeżeli ten termin ma polski odpowiednik, to może jakiś znawca tematu się odezwie)
obrazowe wyjaśnienie jest w poniższym tekście przysłanym mi przez znajomą:

(o Edmonton Oilers) "The fact that the Oilers are paid in Canadian dollars does not affect the answer to this question very much. While the C$ is the currency of denomination, the U.S.$ is the currency of determination. That is, the Canadian dollar salaries paid to the Oilers' players are just equal to what the players' salaries would be in U.S. dollars converted into Canadian dollars. Thus, the Edmonton Oilers are hurt by appreciation of the U.S.$ vis‑a‑vis the C$ and benefitted by U.S. dollar depreciation. Consider what would happen, for example, if the U.S.$ appreciates against the C$. If the Oilers' C$ salaries are not raised, they will find they are being paid less than players on U.S. hockey teams. The Oilers will be forced to raise the Canadian dollar equivalent of its players' salaries to keep them on a par with their U.S. rivals. Otherwise, the Edmonton Oilers will either lose players to U.S. teams or have a hostile team."

czyli Oilersi mają w kontrakcie zapisaną pensję w USD, ale jest ona przeliczana na C$ i w tej walucie płacona

ciekawy tekst nt. finansów jest też pod poniższym adresem

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 08:31:01 (GMT)
--------------------------------------------------

kombinuję dalej - może \"waluta transkacji\", bo np. w przypadku kredytu byłaby to \"waluta kredytu = waluta udzielenia\", nie zwasze tożsama z \"walutą płatności\" = c. of denomination (zob. niżej):

\"Waluta kredytu i płatności

kredyty złotowe - złote kredyty walutowe i indeksowane - walutą kredytu jest waluta udzielenia (USD lub DEM), waluta płatności - waluta pokrywająca zlecenia płatnicze (może być inna niż waluta udzielenia)\" (http://szukaj.wp.pl/cached.html?url=http://telvinet.pl/cupru...

MultiBank >> Oferta >> Rachunki walutowe
... Transakcje z przewalutowaniem (jeśli waluta transakcji jest inna niż waluta rachunku)
realizowane są w MultiBanku w godzinach od 8 do 19.30 w dni robocze. ...
http://www.multibank.pl/oferta/rwalutowe.jhtml
Podobne strony

--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-16 08:50:36 (GMT)
--------------------------------------------------

wygląda na to, że w mikroekonomii jest niż w makroekonomii, nawet kontekst narzuca inną interpretację (termin może być tłumaczony jako waluta płatności, waluta kredytu, waluta rachunku);
jeżeli rację ma mój Szanowny Przedmówca nr 2, to jego odpowiedź zmodyfikowałabym do postaci \"waluty kształtujące kursy walutowe\"; to tyle


    Reference: http://pages.stern.nyu.edu/~igiddy/fxrisk.html
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
denominator walutowy, waluta denominacji


Explanation:
denominacyjna.

Słownik Bankier PL
denominator walutowy (Kategoria: waluty)

Jest to waluta, której wykorzystanie służy jako podstawa do ustalania kursów innych walut. Funkcję tę pełnią obecnie niektóre waluty międzynarodowe: europejska jednostka walutowa (ECU), specjalne prawa ciągnienia (SDR), dolar amerykański, frank francuski.

http://www.bankier.pl/narzedzia/slownik/index.html?haslo=971...


Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1545