KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

Non-US Person

Polish translation: osoba zamieszkała poza USA


11:01 Jan 27, 2003
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial / banking services, general conditions
English term or phrase: Non-US Person
Non-US Person or US Person

Non-US Person Declaration (Natural Person):
-Are you a US Citizen?
-Are you resident or have permanent residence permit in the USA
-Are you liable to tax in the USA on any other grounds?

Z tego rozumiem, ze w tytule nie chodzi o obywatelstwo...

Osoba o statusie amerykanskim/statusie innym niz amerykanski? brzmi dziwnie...
Bede wdzieczna za sugestie i/lub wyjasnienia :)

opis produktow/uslug bankowych - formularze bankowe
GingerR
Polish translation:osoba zamieszkała poza USA
Explanation:
chodzi właśnie o to

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-29 19:37:11 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dopiero teraz przeczytałm odpowiedź Parola i niestety jest ona błędna. Tutaj obywatelstwo nie ma wiele do rzeczy. Chodzi o osoby zamieszkałe poza USA (w tym obywateli USA i osoby o prawie stałego pobytu). Dużą grupę takich osób stanowią np. pracownicy placówek dyplomatycznych i wojskowi stacjonujący dłużej (niz bodajze pół roku) poza USA. I oczywiście wszyscy obywatele innych krajów, stale zamieszkałe poza USA, a bywające w Stanach np. w interesach i z tego powodu chcące założyć w USA konto bankowe. Decydujące o byciu lub nie US-Person jest miejsce zamieszkania - obywatelstwo nie ma nic do rzeczy (widać to zresztą po pytaniach tej ankiety).





Selected response from:

leff
Grading comment
Bardzo dziekuje za pomoc. Podziekowania dla Parol za wyjasnienia.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1osoba zamieszkała poza USA
leff
5agree with leff
Jacek Krankowski
3Rezydent USA
Parol


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
osoba zamieszkała poza USA


Explanation:
chodzi właśnie o to

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-29 19:37:11 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dopiero teraz przeczytałm odpowiedź Parola i niestety jest ona błędna. Tutaj obywatelstwo nie ma wiele do rzeczy. Chodzi o osoby zamieszkałe poza USA (w tym obywateli USA i osoby o prawie stałego pobytu). Dużą grupę takich osób stanowią np. pracownicy placówek dyplomatycznych i wojskowi stacjonujący dłużej (niz bodajze pół roku) poza USA. I oczywiście wszyscy obywatele innych krajów, stale zamieszkałe poza USA, a bywające w Stanach np. w interesach i z tego powodu chcące założyć w USA konto bankowe. Decydujące o byciu lub nie US-Person jest miejsce zamieszkania - obywatelstwo nie ma nic do rzeczy (widać to zresztą po pytaniach tej ankiety).







leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Bardzo dziekuje za pomoc. Podziekowania dla Parol za wyjasnienia.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hadraadae
4 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
agree with leff


Explanation:
...majaca miejsce stalego zamieszkania...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-27 11:38:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Jak juz wspominalem, moje oprogramowanie uniemozliwia mi(czasem tylko utrudnia) m.in. wpisywanie jakiegokolwiek komentarza do \"agree\". Niniejsze nie stanowi wiec odrebnej odpowiedzi i jako taka nie moze byc traktowane.

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rezydent USA


Explanation:
W polskiej bankowości stosuje się termin rezydent i nie-rezydent.
Rezydent to osoba mieszkająca ponad 180 dni w roku w Polsce (płacąca podatki), posiadająca stały adres i odpowiednie zezwolenie na pobyt, nie musi mieć obywatelstwa.
Wygląda na to że US Person oprócz powyższego musi też mieć obywatelstwo.
Czyli np. obywatel USA zamieszkały na Seszelach jest non-US person tak jak US resident bez obywatelstwa.
W związku z tym proponowałbym Obywatel USA rozgraniczając bycie obywatelem spełniającym wszystkie 3 warunki od kwestii samego posiadania obywatelstwa.

Parol
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26