KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

Products : CASH, OFFSHEET, REPO, BOND and SBB

Polish translation: niżej


13:45 Jan 23, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Products : CASH, OFFSHEET, REPO, BOND and SBB
Z tekstu o programie obliczania ryzyka kredytowego. Proszę o wyjaśnienie tych tajemniczych skrótów
gwen0
Polish translation:niżej
Explanation:
gotówka
pozabilansowe (pozycje)
REPO - Operacje repo (repurchase agreement) są to operacje warunkowego zakupu, które polegają na zakupie przez bank centralny od banków komercyjnych papierów wartościowych, zobowiązując je jednocześnie do odkupienia tych papierów po określonej cenie i w określonym terminie.

SBB - operacje "sell-buy-back" z opcją odkupu

... są od kwoty 50.000 PLN - transakcje kupna z gwarantowaną odsprzedażą "buy -
sell back" ii sprzedaży z gwarancją odkupu "sell - buy back" obligacji SP i ...
gospodarka.gazeta.pl/brebank/0,0.html
Selected response from:

bartek
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4niżej
bartek
2nizejMacieks


Discussion entries: 2





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nizej


Explanation:
cash=gotowka
offsheet - widzialem jako skrot od off balance sheet, czyli = pozycje pozabilansowe


Macieks
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 281

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
products : cash, offsheet, repo, bond and sbb
niżej


Explanation:
gotówka
pozabilansowe (pozycje)
REPO - Operacje repo (repurchase agreement) są to operacje warunkowego zakupu, które polegają na zakupie przez bank centralny od banków komercyjnych papierów wartościowych, zobowiązując je jednocześnie do odkupienia tych papierów po określonej cenie i w określonym terminie.

SBB - operacje "sell-buy-back" z opcją odkupu

... są od kwoty 50.000 PLN - transakcje kupna z gwarantowaną odsprzedażą "buy -
sell back" ii sprzedaży z gwarancją odkupu "sell - buy back" obligacji SP i ...
gospodarka.gazeta.pl/brebank/0,0.html

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743