KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

replacement invoice

Polish translation: duplikaty faktur

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:replacement invoice
Polish translation:duplikaty faktur
Entered by: awdotia

09:13 Jan 28, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: replacement invoice
we enclose replacement invoices no xxx covering the period february - august.
awdotia
Poland
duplikaty faktur
Explanation:
nie spotkałem się nigdy z takim terminem, ale może o to chodzić
Selected response from:

Pawel Czernecki
Grading comment
dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2faktura korygujaca
Hanna Stochnialek
3 +2duplikaty faktur
Pawel Czernecki
4duplikat faktury
xxxnettka


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
duplikaty faktur


Explanation:
nie spotkałem się nigdy z takim terminem, ale może o to chodzić

Pawel Czernecki
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1049
Grading comment
dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: tez masz racje
43 mins

neutral  anglista: termin jest dwuznaczny, na podst. własnej analizy zasobów internetowych stwierdzam, że istnieje co najmniej kilka źródeł specjalistycznych, gdzie r.i. to nie duplikat faktury; może Askerowi pomoże kontekst a może będzie musiał wspomnieć o dwuznaczności
1 hr

agree  Andrzej Lejman: Zdecydowanie tak, chociaż dodam jeszcze jedną możliwość: SKORYGOWANA faktura. Otóż zdarza się anulować fakturę i wystawić replacement na przykład z innymi wartościami. A więc decydują okoliczności.
6 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
faktura korygujaca


Explanation:
to chyba to

Hanna Stochnialek
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 196

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Makosiej: tak wynika z kontekstu, ale przydałyby się jakieś references
4 mins

agree  lim0nka: na to wygląda: http://www.google.pl/search?q=cache:gBWVbBvNcOcJ:www.edifice...
6 mins

agree  anglista: to jedna z nazw (..always request an amended or replacement invoice - www.dorsetcc.gov.uk/media/pdf/ b/f/Finance%20Handbook.pdf)
24 mins

neutral  Andrzej Lejman: to duplikat lub SKORYGOWANA faktura
6 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
duplikat faktury


Explanation:
to jest duplikat faktury, choc najczesciej stosuje sie w ksiegowosci "duplicate";
faktura korygujaca nie jest duplikatem!
pozdrawiam

xxxnettka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  anglista: 1. skoro masz to samo zdanie co Paweł Czernecki, wystarczyło poprzeć jego wypowiedź, 2. nie wskazujesz żadnych linków ani źródeł "papierowych" a Twój profil milczy nt. Twojego doświadczenia w tej branży - czemu właściwie mamy Tobie wierzyć najbardziej?
1 hr
  -> ponieważ ukończyłam finanse w języku angielskim na uczelni a obecnie pracuję jako księgowa w firmie zagranicznej i codziennie wystawiam setki tego typu dokumentów :) pozdrawiam