KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

straight through processing

Polish translation: przetwarzanie bezpośrednie (natychmiastowe)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:straight through processing
Polish translation:przetwarzanie bezpośrednie (natychmiastowe)
Entered by: Robert Pranagal

05:52 Oct 4, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: straight through processing
The STP Bureau enables real-time straight through processing for an extensive range of instruments and delivers STP for trade enrichment, confirmations, settlement and accounting.
lucja
przetwarzanie bezpośrednie (natychmiastowe)
Explanation:
I reckon that it refers to various financial type orders.

in such case we are talking about:
PRZETWARZANIE ZLECEŃ

STRAIGHT THROUGH = BEZPOŚREDNIE, NATYCHMIASTOWE

REAL-TIME = W CASIE RZECZYWISTYM

EXAMPLE:
W praktyce wykorzystać je można do stworzenia własnych rozwiązań bazujących na programie Outlook 2000, pozwalających na współdzielenie, zbieranie, sortowanie i katalogowanie oraz automatyczną dystrybucję informacji, umożliwiających i organizujących pracę grupową, a także obsługę i automatyzację wielu procesów, jak np. przetwarzanie zleceń czy wniosków urlopowych.
FROM:http://www.microsoft.com/poland/outlook/aplikacje.htm
Selected response from:

Robert Pranagal
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5przetwarzanie bezpośrednie (natychmiastowe)
Robert Pranagal
5opracowywanie bezpośrednie
Ewa Luchowska-Mertl
5przetwarzanie bezposrednie [zlecen kupna i sprzedazy akcji w systemie SEATS]Jacek Krankowski
1opracowywanie bezpośrednie
Ewa Luchowska-Mertl


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
opracowywanie bezpośrednie


Explanation:
To tylko propozycja.

Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26

13 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
opracowywanie bezpośrednie


Explanation:
Przepraszam, pomyliłam się co do stopnia CONFIDENCE :-)

Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 26

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
przetwarzanie bezpośrednie (natychmiastowe)


Explanation:
I reckon that it refers to various financial type orders.

in such case we are talking about:
PRZETWARZANIE ZLECEŃ

STRAIGHT THROUGH = BEZPOŚREDNIE, NATYCHMIASTOWE

REAL-TIME = W CASIE RZECZYWISTYM

EXAMPLE:
W praktyce wykorzystać je można do stworzenia własnych rozwiązań bazujących na programie Outlook 2000, pozwalających na współdzielenie, zbieranie, sortowanie i katalogowanie oraz automatyczną dystrybucję informacji, umożliwiających i organizujących pracę grupową, a także obsługę i automatyzację wielu procesów, jak np. przetwarzanie zleceń czy wniosków urlopowych.
FROM:http://www.microsoft.com/poland/outlook/aplikacje.htm


    own
    web resources
Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167
Grading comment
thank you

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
przetwarzanie bezposrednie [zlecen kupna i sprzedazy akcji w systemie SEATS]


Explanation:
"Straight Through Processing" means the automated processing of your buy and sell orders through the Stock Exchange Automated Trading System (SEATS)without the re-keuying of the order by a Designated Trading Representative."
http://www.andrewwest.com.au

Jacek Krankowski

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960