KudoZ home » English to Polish » Bus/Financial

subsidiary corporation

Polish translation: spolka zalezna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:subsidiary corporation
Polish translation:spolka zalezna
Entered by: Jacek Krankowski

14:43 Oct 22, 2001
English to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: subsidiary corporation
the term “Subsidiary” shall have the same meaning as the term “subsidiary corporation” as defined in Section 424(f) of the Internal Revenue Code
lucja
spolka zalezna
Explanation:
(subsidiary w ogole = podmiot zalezny)

Unikalbym slowa przedsiebiorstwo (z wyjatkiem przeds. panstwowego), gdyz ma ono wyrazne konotacje zwiazane z art. 55 kc:

"Przedsiębiorstwo, jako zespół składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, obejmuje wszystko, co wchodzi w skład przedsiębiorstwa, w szczególności:
1) firmę (nazwę), znaki towarowe i inne oznaczenia indywidualizujące przedsiębiorstwo,
2) księgi handlowe,
3) nieruchomości i ruchomości należące do przedsiębiorstwa, w tym produkty i materiały,
4) patenty, wzory użytkowe i zdobnicze,
5) zobowiązania i obciążenia, związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa,
6) prawa wynikające z najmu i dzierżawy lokali zajmowanych przez przedsiębiorstwo."

Mowimy zatem np. o przedsiebiorstwie spolki, ale o "spolce zaleznej".

JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1spolka zaleznaJacek Krankowski
5przedsiębiorstwo zależne
Robert Pranagal
4comment on PRZEDSIĘBIORSTWO
Robert Pranagal


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
przedsiębiorstwo zależne


Explanation:
SUBSIDIARY = PRZEDSIĘBIORSTWO ZALEŻNE


Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
spolka zalezna


Explanation:
(subsidiary w ogole = podmiot zalezny)

Unikalbym slowa przedsiebiorstwo (z wyjatkiem przeds. panstwowego), gdyz ma ono wyrazne konotacje zwiazane z art. 55 kc:

"Przedsiębiorstwo, jako zespół składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, obejmuje wszystko, co wchodzi w skład przedsiębiorstwa, w szczególności:
1) firmę (nazwę), znaki towarowe i inne oznaczenia indywidualizujące przedsiębiorstwo,
2) księgi handlowe,
3) nieruchomości i ruchomości należące do przedsiębiorstwa, w tym produkty i materiały,
4) patenty, wzory użytkowe i zdobnicze,
5) zobowiązania i obciążenia, związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa,
6) prawa wynikające z najmu i dzierżawy lokali zajmowanych przez przedsiębiorstwo."

Mowimy zatem np. o przedsiebiorstwie spolki, ale o "spolce zaleznej".

JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Bartoszewicz
4686 days

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
comment on PRZEDSIĘBIORSTWO


Explanation:
Personally, when I was working for a leasing company, I had come across numerous PRZEDSIĘBIORSTWA PRYWATNE, which were nothing more than partnerships or limited liability companies.


But, I am not a lawyer...


Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167