KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

Acquirer

Polish translation: centrum autoryzacyjne, centrum rozliczeniowe, centrum autoryzacyjno-rozliczeniowe


12:11 May 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Acquirer
Banks (Issuers & Acquirers)
Ewa Luchowska-Mertl
Czech Republic
Polish translation:centrum autoryzacyjne, centrum rozliczeniowe, centrum autoryzacyjno-rozliczeniowe
Explanation:
trudno o pewno¶ć przy tak sk±pym kontek¶cie, ale tu może chodzić o wystawców/emitentków kart płatniczycz (issuers) i centra autoryzacyjne/rozliczeniowe (acquirers)transakcji dokonywanych tymi kartami

cetrum autoryzacyjne (ang. acquirer)
centrum autoryzacyjno - rozliczeniowe kart płatniczych (np. PolCard).
Centrum po¶redniczy między akceptantem, emitentem oraz posiadaczem karty. Jego główne zadania to: autoryzacja i rozliczanie transakcji, przył±czanie nowy punktów do sieci akceptacji kart.

http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=5


Proces ten ma miejsce pomiędzy dwoma uczestnikami systemu, wydawc± i centrum autoryzacyjno-rozliczeniowym (acquirer). Klienci końcowi tych dwóch uczestników systemu, posiadacz karty dla wydawcy oraz sprzedawca dla centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego (acquirera), nie maj± w tym procesie żadnego bezpo¶redniego udziału.

http://www.nbp.pl/publikacje/materialy_i_studia/139.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 26 mins (2005-05-19 13:37:58 GMT)
--------------------------------------------------

Definicje angielskie:

The Acquirer

The acquirer is a member of MasterCard and Visa, and is contracted with merchants to accept merchant sales drafts, provide authorization terminals, instructions, and support, and handle the processing of credit card transactions. The key responsibilities of the acquirer are:

* Sales
* Investigation Procedures
* Pricing
* Merchant Acceptance
* Support Services
* Risk Management

The acquirer usually charges a fee or \"discount rate\" for handling the transactions. The acquirer is licensed by MC/Visa and agrees to follow the association rules and regulations.

Some financial institutions are both issuers and acquirers. MC/Visa both require that the merchant be financially responsible and of good repute. The merchant has a written agreement with the acquirer to accept the bankcards as payment and to abide by the terms of the agreement.

http://www.npc.net/merchant/bankcard101.htm
Selected response from:

GingerR
Grading comment
Wielkie dzięki, właśnie o to chodziło.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5nabywca
bartek
4centrum autoryzacyjne, centrum rozliczeniowe, centrum autoryzacyjno-rozliczeniowe
GingerR


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
acquirer
nabywca


Explanation:
bank emitenta i nabywcy

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1000

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marek Daroszewski (MrMarDar)
3 mins

agree  ZenonStyczyrz
4 mins

agree  Adam Gladys
4 mins

agree  Maciej Andrzejczak: definitely!
4 mins

agree  SAVANT: Przyszlo mi do glowy "zdobywca" ale "nabywca" chyba rzeczywiscie bardziej do kontekstu, nie?. :)
13 mins

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
acquirer
centrum autoryzacyjne, centrum rozliczeniowe, centrum autoryzacyjno-rozliczeniowe


Explanation:
trudno o pewno¶ć przy tak sk±pym kontek¶cie, ale tu może chodzić o wystawców/emitentków kart płatniczycz (issuers) i centra autoryzacyjne/rozliczeniowe (acquirers)transakcji dokonywanych tymi kartami

cetrum autoryzacyjne (ang. acquirer)
centrum autoryzacyjno - rozliczeniowe kart płatniczych (np. PolCard).
Centrum po¶redniczy między akceptantem, emitentem oraz posiadaczem karty. Jego główne zadania to: autoryzacja i rozliczanie transakcji, przył±czanie nowy punktów do sieci akceptacji kart.

http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=5


Proces ten ma miejsce pomiędzy dwoma uczestnikami systemu, wydawc± i centrum autoryzacyjno-rozliczeniowym (acquirer). Klienci końcowi tych dwóch uczestników systemu, posiadacz karty dla wydawcy oraz sprzedawca dla centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego (acquirera), nie maj± w tym procesie żadnego bezpo¶redniego udziału.

http://www.nbp.pl/publikacje/materialy_i_studia/139.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 26 mins (2005-05-19 13:37:58 GMT)
--------------------------------------------------

Definicje angielskie:

The Acquirer

The acquirer is a member of MasterCard and Visa, and is contracted with merchants to accept merchant sales drafts, provide authorization terminals, instructions, and support, and handle the processing of credit card transactions. The key responsibilities of the acquirer are:

* Sales
* Investigation Procedures
* Pricing
* Merchant Acceptance
* Support Services
* Risk Management

The acquirer usually charges a fee or \"discount rate\" for handling the transactions. The acquirer is licensed by MC/Visa and agrees to follow the association rules and regulations.

Some financial institutions are both issuers and acquirers. MC/Visa both require that the merchant be financially responsible and of good repute. The merchant has a written agreement with the acquirer to accept the bankcards as payment and to abide by the terms of the agreement.

http://www.npc.net/merchant/bankcard101.htm

GingerR
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Wielkie dzięki, właśnie o to chodziło.