KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

taxable supply

Polish translation: dostawa podlegająca opodatkowaniu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:taxable supply
Polish translation:dostawa podlegająca opodatkowaniu
Entered by: Jarosław Napierała

15:49 Aug 30, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: taxable supply
"Before you start to make taxable supply by the way of business."
Niby proste a jakoś nie potrafię przez te zdanie przebrnąć.
Paweł Bujak
dostawa podlegająca opodatkowaniu
Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at   7 min (2008-08-30 15:57:11 GMT)
--------------------------------------------------

w ramach swojej działalności działalności gospodarczej:

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at   15 godz. (2008-08-31 07:14:16 GMT)
--------------------------------------------------

sformułowanie to występuję m.in. w tłumaczeniach dokumentów na tej stronie (bezpośredni link z fragmentami tekstu podałem powyżej):

http://eur-lex.europa.eu

oczywiście nie upieram się - w google (jeśli wpiszemy mianownik) wyświetleń jest rzeczywiście zaledwie kilka - z drugiej strony, nie wszystko co w google ;) - ale dyskusji wszczynać wielkiej nie chcę :)
Selected response from:

Jarosław Napierała
Grading comment
Za szczegółowy kontekst i najszybszą odpowiedź
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dostawa podlegająca opodatkowaniu
Jarosław Napierała
4dostawa opodatkowana
Adam Lankamer


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dostawa opodatkowana


Explanation:
http://tinyurl.com/56kbrp

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1811

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  jerzy cieslik77: taxable = podleg.opodatkow. nie opodatkowany
14 mins
  -> http://tinyurl.com/56kbrp i http://tinyurl.com/5mgt3j ; taka jest przyjęta terminologia; sorry; opodatkowana w tym kontekście oznacza, że podlega opodatkowaniu, a nie że ją już opodatkowano

agree  Roman Kozierkiewicz
12 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dostawa podlegająca opodatkowaniu


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at   7 min (2008-08-30 15:57:11 GMT)
--------------------------------------------------

w ramach swojej działalności działalności gospodarczej:

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&ihmlang=...

--------------------------------------------------
Note added at   15 godz. (2008-08-31 07:14:16 GMT)
--------------------------------------------------

sformułowanie to występuję m.in. w tłumaczeniach dokumentów na tej stronie (bezpośredni link z fragmentami tekstu podałem powyżej):

http://eur-lex.europa.eu

oczywiście nie upieram się - w google (jeśli wpiszemy mianownik) wyświetleń jest rzeczywiście zaledwie kilka - z drugiej strony, nie wszystko co w google ;) - ale dyskusji wszczynać wielkiej nie chcę :)

Jarosław Napierała
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67
Grading comment
Za szczegółowy kontekst i najszybszą odpowiedź

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jerzy cieslik77: tak jasne
30 mins
  -> dziękuję :) !

agree  Polangmar
3 hrs
  -> dziękuję :) !

disagree  Adam Lankamer: wpisz w google "dostawa podlegająca opodatkowaniu"; taki termin nie istnieje
11 hrs
  -> odpowiedziałem w notkach do objaśnienia