KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

complex securitized sub-prime mortgage debt

Polish translation: złożone sekurytyzowane zobowiązania z tytułu kredytów hipotecznych o najniższym ratingu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:complex securitized sub-prime mortgage debt
Polish translation:złożone sekurytyzowane zobowiązania z tytułu kredytów hipotecznych o najniższym ratingu
Entered by: piotrek123

21:20 Sep 3, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: complex securitized sub-prime mortgage debt
Liquidity Crunch: Called anything from a meltdown to a crisis, the market is still very weak for complex securitized sub-prime mortgage debt, and other risky debt instruments.
piotrek123
złożone sekurytyzowane zobowiązania z tytułu kredytów hipotecznych o najniższym ratingu
Explanation:
hth
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4złożone kredyty hipoteczne sekurytyzowane wysokiego ryzykaPolangmar
4złożone sekurytyzowane zobowiązania z tytułu kredytów hipotecznych o najniższym ratingu
Adam Lankamer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
złożone sekurytyzowane zobowiązania z tytułu kredytów hipotecznych o najniższym ratingu


Explanation:
hth

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1811
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Rating dotyczy raczej kredytobiorców: http://je.pl/s1ml . "R. - niezależna ocena ryzyka kredytowego... w stosunku do podmiotu zaciągającego dług. Badaniu wiarygodności finansowej podlegają... podmioty zaciągające zobowiązania. http://je.pl/f08b
17 mins
  -> rzeczywiście to pewien skrót myślowy, bo i po emisji sekurytyzacyjnej (często niejednej) ostateczny ryzykowny "kredytobiorca" niejako znika z pola widzenia, a pozostaje jedynie ryzykowny produkt, którego faktycznego ryzyka nikt nie jest w stanie oszacować

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
złożone kredyty hipoteczne sekurytyzowane wysokiego ryzyka


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/303834

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-09-03 21:55:23 GMT)
--------------------------------------------------

Z "najniższym ratingiem" trzeba by ułożyć takie wyrażenie:
- złożone sekurytyzowane zobowiązania podmiotów o najniższym ratingu z tytułu kredytów hipotecznych

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1805
Notes to answerer
Asker: dziękuję