KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

sharpen knives

Polish translation: zwierać szyki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sharpen knives
Polish translation:zwierać szyki
Entered by: Karolina Cywka

18:24 Dec 8, 2010
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Business/Commerce (general) / ogólne
English term or phrase: sharpen knives
Our competitors are sharpening their knives, engaging in factory closures, wholesale redundancies and major re-structuring to reduce their costs. X and Y are merging to reduce their total costs by more than £40 million – there will be redundancies and probably site closures in those businesses.

po prostu "ostrzą swoje noże"? jakieś inne propozycje?

list do pracowników pewnej firmy
Karolina Cywka
Poland
zwierać szyki
Explanation:
konkurencja zwiera szyki...
Tak mi do głowy przyszło ;)
Selected response from:

Robert Foltyn
Poland
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4zwierać szykiRobert Foltyn
4ostrzyć zęby
Adam Lankamer
4ostrzyć noże/przygotowywać się do cięć
Jerzy Matwiejczuk
3stosować drastyczne środki / metody
geopiet
3zrzucają zbędne kilogramy
rzima


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ostrzyć zęby


Explanation:
... albo np. przygotowywać się do walki

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1811

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Matwiejczuk: Jeśli już, to 'zaciskają zęby', aby przetrwać.
8 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
zwierać szyki


Explanation:
konkurencja zwiera szyki...
Tak mi do głowy przyszło ;)

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 63
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Fortuna
2 mins

agree  Stanislaw Czech, MCIL
45 mins

agree  p_t
2 hrs

agree  Polangmar
5 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ostrzyć noże/przygotowywać się do cięć


Explanation:
Te noże nie są na przeciwnika, tylko do cięcia kosztów. A jeśli 'ostrzą noże', to bez 'swoje'.

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 299

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zrzucają zbędne kilogramy


Explanation:
propozycja


rzima
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 310

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stosować drastyczne środki / metody


Explanation:
Być może stosowanie drastycznych środków wobec konkurencji nie będzie potrzebne - http://www.outsourcing.com.pl/1521,pelna_integracja.html

---------------

Stosuje dość drastyczne metody - zwalnia pracowników, obcina płace, jednocześnie zwiększa produkcję. - http://ceo.cxo.pl/artykuly/55262/Wielkie.strategie.wielkich....



--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2010-12-09 01:56:45 GMT)
--------------------------------------------------

albo sięgają po drastyczne środki / metody

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 214