KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

blind count

Polish translation: spis z natury (bez dostępu do danych o stanach ewidencyjnych)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blind count
Polish translation:spis z natury (bez dostępu do danych o stanach ewidencyjnych)
Entered by: Polangmar

17:51 Feb 4, 2012
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: blind count
Kontekstu brak (lokalizacja oprogramowania), ale prawdopodobnie chodzi o przeprowadzenie inwentaryzacji zapasów bez dokonywania porównań z księgami.

"A physical inventory or cycle count in which the count tag or sheet contains item and location information but does not include the book (calculated) inventory as of the time of count."

Niestety, nie mogę znaleźć tłumaczenia na polski. Zapewne nie jest to nic "ślepego"... Czy ktoś może pomóc?
Hlaskover
spis z natury
Explanation:
Taki jest przybliżony polski odpowiednik - można dodać coś w rodzaju "bez (dostępu do) danych systemowych".

Spis z natury jest jednym z rodzajów inwentaryzacji. Dokonują go osoby tworzące komisję inwentaryzacyjną i robią to na podstawie obserwacji bezpośredniej środków znajdujących się w firmie, w której odbywa się inwentaryzacja.
http://www.groco.biz/spis-z-natury-czym-jest.html
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia, "spis z natury" w zupełności wystarczył, więc tę opcję wprowadzam do glosariusza.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1arkusz spisu z natury bez stanów ewidencyjnych
IwonaASzymaniak
4spis z naturyPolangmar
3 -1pusta pozycja
Marian Krzymiński
Summary of reference entries provided
geopiet

Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
pusta pozycja


Explanation:
na przykład

Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 114

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Potrzebny jest inny przykład, bo ten zupełnie nie odpowiada znaczeniowo terminowi: http://www.businessdictionary.com/definition/blind-count.htm... . Poza tym Pytający wyjaśnił, o co chodzi ("przeprowadzenie inwentaryzacji bez porównań z księgami").
11 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spis z natury


Explanation:
Taki jest przybliżony polski odpowiednik - można dodać coś w rodzaju "bez (dostępu do) danych systemowych".

Spis z natury jest jednym z rodzajów inwentaryzacji. Dokonują go osoby tworzące komisję inwentaryzacyjną i robią to na podstawie obserwacji bezpośredniej środków znajdujących się w firmie, w której odbywa się inwentaryzacja.
http://www.groco.biz/spis-z-natury-czym-jest.html

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1805
Grading comment
Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia, "spis z natury" w zupełności wystarczył, więc tę opcję wprowadzam do glosariusza.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
arkusz spisu z natury bez stanów ewidencyjnych


Explanation:
takie arkusze drukuje się do spisu z natury

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2012-02-04 19:21:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.businessdictionary.com/definition/blind-count.htm...


--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2012-02-04 19:21:30 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.businessdictionary.com/definition/blind-count.htm...


    ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-ASW/2012/instrukcja/Inne/Inwentaryzacja.pdf
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 103

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
2 hrs
  -> dziękuję :)

neutral  Polangmar: "Blind count" to czyność, nie dokument - i nie chodzi o rodzaj arkusza, który się wypełnia, bo osoby wykonujące spis mogłyby mieć oddzielny wydruk ze stanem magazynowym (a chodzi o to, żeby tego stanu w ogóle nie znały).
2 hrs
  -> Przykro, mi bardzo, ale nie ma Pan racji.




Reference comments


7 hrs
Reference

Reference information:
Blind Counts.
Now I know I’ll get a fair amount of disagreement on my views on this subject, but here goes. First of all, a blind count occurs when you send your counters out with an item number and location, but with no quantity information. They count the product and write down the quantity or enter it directly into a data collection device. The count administrator then compares the count quantities to on-hand quantities and investigates any variances (usually conducting recounts of each variance). - http://www.inventoryops.com/cycle_counting_and_physical_inve...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 214