KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

consumer electronic goods

Polish translation: elektronika użytkowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:consumer electronic goods
Polish translation:elektronika użytkowa
Entered by: Magda Dziadosz

20:50 Jan 29, 2004
English to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / market research
English term or phrase: consumer electronic goods
elektroniczne towary konsumpcyjne?
MonikaSojka
United Kingdom
elektronika użytkowa
Explanation:
"...Elektroniką użytkową rozumianą jako sprzet audio, wideo, hi-fi oraz elektroniczne instrumenty muzyczne zajmujemy sie od momentu powstania firmy i jest to bardzo silny filar naszej działalności. Nasza oferta handlowa obejmuje produkty Panasonic i Technics wytwarzane przez koncern Matsushita Electric Industrial..."
+ 25.600 razy w googlu...

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-01-29 21:22:11 GMT)
--------------------------------------------------

Najwyraźniej \"KOś\" ma w tej sprawie inne zdanie, ale ja myślę, że towary elektroniczne się raczej użytkuje, a nie konsumuje :))
Zresztą nie wiem co to ten \"Koś\", bo Kościuszko nie: sprawdziłam i hasła \'consumer electronics\' nie podaje.

M.
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
serdecznie dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3elektronika użytkowa
Magda Dziadosz
5artykuły elektroniki użytkowej
Luke2010
4elektroniczne urządzenia konsumenckie
Andrzej Lejman
4elektroniczne dobra / towary konsumpcyjne.
bartek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elektroniczne dobra / towary konsumpcyjne.


Explanation:
Koś,

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1000

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elektroniczne urządzenia konsumenckie


Explanation:
to są z natury rzeczy urządzenia, więc raczej tak.



--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-29 20:57:34 (GMT)
--------------------------------------------------

a popularnie
elektronika konsumpcyjna

Międzynarodowe Targi Poznańskie : Oferta - produkty ...
... domowego, artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz, tekstylia dekoracyjne,
szkło, porcelana, ceramika, elektronika konsumpcyjna, chemia gospodarcza ...
www.mtp.pl/pl/1509.html - 77k - Kopia - Podobne strony

Tkanina, stół & kuchnia, technika, wystrój domu: Targi Domexpo ...
... tekstylia dekoracyjne; szkło, porcelana, ceramika; elektronika konsumpcyjna;
chemia gospodarcza; świece i znicze; szczotkarstwo. Copyright ...
www.domexpo.pl/pl/959.html - 14k - Kopia - Podobne strony

BAAJ
... Dystrybucja regionalna (0) 11. Elektronika konsumpcyjna (0) 12. Elementy
instalacyjne (0) 13. Futerały (0) 14. Hurtownie (0) 15. Inne (0) 16. ...
www.baaj.pl/catalog.php?cid=4438 - 45k - Kopia - Podobne strony

i inne

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 320

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Magda Dziadosz: konsumpcyjna? popularnie to raczej nie...całe 22 razy w stosunku do 25.000 dla elektroniki użytkowej...
10 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
elektronika użytkowa


Explanation:
"...Elektroniką użytkową rozumianą jako sprzet audio, wideo, hi-fi oraz elektroniczne instrumenty muzyczne zajmujemy sie od momentu powstania firmy i jest to bardzo silny filar naszej działalności. Nasza oferta handlowa obejmuje produkty Panasonic i Technics wytwarzane przez koncern Matsushita Electric Industrial..."
+ 25.600 razy w googlu...

Magda

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-01-29 21:22:11 GMT)
--------------------------------------------------

Najwyraźniej \"KOś\" ma w tej sprawie inne zdanie, ale ja myślę, że towary elektroniczne się raczej użytkuje, a nie konsumuje :))
Zresztą nie wiem co to ten \"Koś\", bo Kościuszko nie: sprawdziłam i hasła \'consumer electronics\' nie podaje.

M.


    Reference: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/index.jhtml?co...
    Reference: http://www.olimpsc.com.pl/ConsumerElectronic.htm
Magda Dziadosz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 73
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
serdecznie dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: Problem polega na tym, że użytkowa obejmuje również urządzenia kosztujące nawet dziesiątki tysięcy euro, natomiast consumer to sprzęt popularny, raczej z niższej/niskiej półki cenowej.
8 mins
  -> zupełnie się nie zgadzam - to rozróżnienie nie polega na cenie, a na przeznaczeniu - odróżnienie np. od elektroniki przemysłowej.

agree  leff: fully agree - cena nie ma nic do tego
20 mins

agree  Romuald Pawlikowski
36 mins

agree  Himawari
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
artykuły elektroniki użytkowej


Explanation:
tak bym to zrobił

Luke2010
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish