KudoZ home » English to Polish » Business/Commerce (general)

non-native nationals

Polish translation: obywatele obcego pochodzenia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-native nationals
Polish translation:obywatele obcego pochodzenia
Entered by: Elzbieta Reiner

08:50 Mar 13, 2018
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / polityka wewnętrzna firmy - przyjmowanie/proponowanie korzyści majątkowych
English term or phrase: non-native nationals
Podaję kontekst (dyrektywa pisana przez Niemców po angielsku):
"Depending on the severity of the case, we must expect to provoke prosecution by international or national authorities. In the meantime, several states have passed laws that provide for the persecution of non-native nationals in third countries."
Elzbieta Reiner
Poland
obywatele obcego pochodzenia
Explanation:
Wśród około 82 milionów mieszkańców Niemiec 7,3 mln, (8,9%) stanowią obywatele obcego pochodzenia. W tej relacji RFN plasuje się na piątym miejscu w Europie, po Luksemburgu, Szwajcarii, Belgii i Austrii. Ponad jedna czwarta ludności obcego pochodzenia w Niemczech pochodzi z Turcji.
http://www.instesw.ebox.lublin.pl/ed/2/beitz.html.po

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-03-13 11:39:10 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccccccccccccccccccc
Technically, a national does not have to be a citizen of a given country, only subject to the laws of that country.

Nationality – a national is a person who is subject to a nation, regardless of whether the person has full rights as a citizen.
https://en.wikipedia.org/wiki/National

osoba obcego pochodzenia podlegającą prawu państwa
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2obywatele obcego pochodzenia
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3obywatel państwa trzeciego
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2obcokrajowcy / cudzoziemcy
mike23
2nierdzenni obywatele
geopiet


Discussion entries: 10





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
nierdzenni obywatele


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2018-03-13 09:16:18 GMT)
--------------------------------------------------

nie rodowici obywatele

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 222

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
obywatele obcego pochodzenia


Explanation:
Wśród około 82 milionów mieszkańców Niemiec 7,3 mln, (8,9%) stanowią obywatele obcego pochodzenia. W tej relacji RFN plasuje się na piątym miejscu w Europie, po Luksemburgu, Szwajcarii, Belgii i Austrii. Ponad jedna czwarta ludności obcego pochodzenia w Niemczech pochodzi z Turcji.
http://www.instesw.ebox.lublin.pl/ed/2/beitz.html.po

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-03-13 11:39:10 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccccccccccccccccccc
Technically, a national does not have to be a citizen of a given country, only subject to the laws of that country.

Nationality – a national is a person who is subject to a nation, regardless of whether the person has full rights as a citizen.
https://en.wikipedia.org/wiki/National

osoba obcego pochodzenia podlegającą prawu państwa

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer
5 hrs
  -> Dziękuję Crannmer. Serdecznie pozdrawiam.

agree  MIROSLAW SZEWCZYK
18 hrs
  -> Dziękuję Miroslawie. Serdecznie pozdrawiam.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
obcokrajowcy / cudzoziemcy


Explanation:
obcokrajowcy / cudzoziemcy

Przypuszczam, że o to chodzi, ale szerszy kontekst rozwiałby wątpliwości

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2018-03-13 14:19:45 GMT)
--------------------------------------------------

Opcja 2: obywatele innych państw/krajów

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs (2018-03-14 11:04:26 GMT)
--------------------------------------------------

Kodeks karny

Rozdział XIII Odpowiedzialność za przestępstwa popełnione za granicą

Art. 110. § 1. Ustawę karną polską stosuje się do cudzoziemca, który popełnił za granicą czyn zabroniony skierowany przeciwko interesom Rzeczypospolitej Polskiej, obywatela polskiego, polskiej osoby prawnej lub polskiej jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej oraz do cudzoziemca, który popełnił za granicą przestępstwo o charakterze terrorystycznym.

§ 2. Ustawę karną polską stosuje się w razie popełnienia przez cudzoziemca za granicą czynu zabronionego innego niż wymieniony w § 1, jeżeli czyn zabroniony jest w ustawie karnej polskiej zagrożony karą przekraczającą 2 lata pozbawienia wolności, a sprawca przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i nie postanowiono go wydać.
https://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-ogolna/rozdzial-xi...
...
Art. 113. Niezależnie od przepisów obowiązujących w miejscu popełnienia przestępstwa, ustawę karną polską stosuje się do obywatela polskiego oraz cudzoziemca, którego nie postanowiono wydać, w razie popełnienia przez niego za granicą przestępstwa, do którego ścigania Rzeczpospolita Polska jest zobowiązana na mocy umów międzynarodowych.
https://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-ogolna/rozdzial-xi...

https://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-ogolna/rozdzial-xi...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_represji_wszechświatowe...
https://books.google.co.uk/books?id=zvslAwAAQBAJ&pg=PA25&lpg...

mike23
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 544

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obywatel państwa trzeciego


Explanation:
Podejrzewam, że autor nieprawidłowo przetłumaczył auslänodischer Staatsangehöriger (foreign national) jako non-native national. Foreign je.st obywatelem państwa trzeciego. Tutaj taki obywatel może być ścigany sądowo w krajach trzecich.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs (2018-03-14 11:08:33 GMT)
--------------------------------------------------

Foreign Corrupt Practices Act liability exists if a foreign national or company conspires with, aids and abets or acts as an agent of an issuer or domestic concern, regardless of whether the foreign national or company engages in any action in the United States.
https://www.lexology.com/library/detail.aspx?g=8c894285-5584...

cccccccc
An (1) issuer, (2) domestic concern or (3) foreign national or business while it is in the territory of the U.S. (and their officers, directors, employees, agents and any stockholders acting on their behalf) generally violates the FCPA's anti-bribery prohibitions when it makes use of the mails or any means or instrumentality of interstate commerce:7
http://finra.complinet.com/en/display/display_main.html?rbid...

ccccccc
The FCPA provides several jurisdictional categories of individuals that may be prosecuted for violating the FCPA:
1. Officers, directors, employees or agents of an issuer5
or domestic concern6 if they make “use of the mails or any means or instrumentality of interstate commerce” in furtherance of an
improper payment to a foreign official.7

2. Citizens, nationals, or residents of the United States, even if their misconduct occurs entirely outside the United States.8

3. Any other person other than an issuer or domestic concern (i.e., foreign nationals) if that person engages in any act in furtherance of a bribe while in the territory of the United States.9

https://www.traceinternational.org/uploads/PublicationFiles/...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc


Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 716