KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

cut off

Polish translation: warto¶ć graniczna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cut off
Polish translation:warto¶ć graniczna
Entered by: Piotr Sawiec

13:52 Oct 24, 2005
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: cut off
all values inferior to 2.1 (cut off) correspond to a total inactivation of the HbsAg. The figure in the table is given after calculation of the cut off.
Julcia
warto¶ć graniczna
Explanation:
to jest jedna z możliwo¶ci, ale często pisze się również o punkcie odcięcia, przynajmniej w odniesieniu do interpretacji badań diagnostycznych. Ustalasz np. warto¶ć, poniżej której uznajesz wynik za dodatni, wtedy można go nazwać warto¶ci± graniczn±, lecz mówienie o warto¶ci granicznej nasuwa jak±¶ ostateczno¶ć, punkt odcięcia można przesuwać.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5warto¶ć graniczna
Piotr Sawiec
3granica
Anna Niezgoda


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
granica


Explanation:
za słownikiem Oxford-PWN

Anna Niezgoda
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 13

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
warto¶ć graniczna


Explanation:
to jest jedna z możliwo¶ci, ale często pisze się również o punkcie odcięcia, przynajmniej w odniesieniu do interpretacji badań diagnostycznych. Ustalasz np. warto¶ć, poniżej której uznajesz wynik za dodatni, wtedy można go nazwać warto¶ci± graniczn±, lecz mówienie o warto¶ci granicznej nasuwa jak±¶ ostateczno¶ć, punkt odcięcia można przesuwać.

Piotr Sawiec
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 145
Grading comment
dziękuję bardzo