KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

concentration based detection limits

Polish translation: granice wykrywalności wyrażone jako stężenie


02:25 Nov 19, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: concentration based detection limits
Absolute detection limits as low as single fg or tens
of attomole range and concentration based detection
limits as low as 7 to 60 parts per trillion were reported
for CE-ICP-MS.

publikacja o łączonej metodzie CE ICP MS
Igoraczi
Poland
Polish translation:granice wykrywalności wyrażone jako stężenie
Explanation:
Granica wykrywalności
(ang. Limit of Detection - LOD)
najmniejsza ilość lub najmniejsze stężenie substancji (pierwiastka, jonu, związku) możliwe do wykrycia za pomocą danej procedury czy też techniki analitycznej
www.gbcpolska.pl/sympozja/pdfy/su2007_konieczka.pdf
Selected response from:

jacek o
Grading comment
oki pasuje dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3granice wykrywalności wyrażone jako stężeniejacek o
4granice wykrywalności w odniesieniu do stężenia/w oparciu o stężenie
Marian Krzymiński


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
granice wykrywalności wyrażone jako stężenie


Explanation:
Granica wykrywalności
(ang. Limit of Detection - LOD)
najmniejsza ilość lub najmniejsze stężenie substancji (pierwiastka, jonu, związku) możliwe do wykrycia za pomocą danej procedury czy też techniki analitycznej
www.gbcpolska.pl/sympozja/pdfy/su2007_konieczka.pdf

jacek o
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 834
Grading comment
oki pasuje dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Drobka: lub 'stężeniowa granica wykrywalności': http://tinyurl.com/5hx27c
4 mins

agree  molasek
4 hrs

agree  Polangmar
1 day18 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
granice wykrywalności w odniesieniu do stężenia/w oparciu o stężenie


Explanation:
IMHO

Marian Krzymiński
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 164