KudoZ home » English to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

N.N'-phenylene dimalemide

Polish translation: N,N'-fenylenodimaleimid

20:28 Jun 19, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemistry
English term or phrase: N.N'-phenylene dimalemide
jestem bezradny i słownik chemiczny też
Piotr Bienkowski
Poland
Polish translation:N,N'-fenylenodimaleimid
Explanation:
W oryginale najprawdopodobniej poza błędnym wpisaniem kropki zamiast przecinka jest również 2 literówka - ..dimalemide zamiast ..dimaleimide, co potwierdziłem zasięgając opinii kolegi z branży diimidowo-fenylowej, o specjalności N,N 8-).
Gógle impact factor - 115 hits.
m.in. voh.chem.ucla.edu/vohtar/fall99/258/pdf/reisler2.pdf
HTH
Selected response from:

xxxOTMed
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5N,N'-fenylenodimaleimid
xxxOTMed
4dimaleimid N,N'-fenylenu
Teresa Goscinska
2N,N'-fenylenodimaleamid
leff


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
N,N'-fenylenodimaleamid


Explanation:
ale to więcej domysłów niż wiedzy

pewny jest człon 'N,N'-fenylen' (z przecinkiem, a nie kropką pomiędzy N)

Podejrzewam że 'malemide' to jakaś oboczność 'maleamide' czyli po polsku 'maleamid' (inaczej amid kwasu maleinowego). Z pewnością nie należy go mylić z 'maleimide' (czyli imidem kwasu maleinowego), gdyż ten jest w kilku źródłach podawany jako zastępnik 'malemide'. Natomiast 'malemide' i 'maleamide' nigdy nie występują obok siebie w tym samym tekście, co tylko umacnia moje przypuszczenie.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-22 21:18:13 (GMT)
--------------------------------------------------

Dr G. Palka chyba jednak ma rację :-( Większośc wspólnych wystąpień \'malemide\' i \'maleimide\' to ewidentne literówki. A te, które nie są ewidentne, z dużym prawdopodobieństwem też można uznać za literówki, bo \'malemide\' pojawia się tam ni z gruszki, ni z pietruszki.

leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1087

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxOTMed: teraz zauważyłem fragm. dot. niemylenia z 'maleimide' - chyląc czoła przed przedstrogą podtrzymuję jednak swoją wersję. pozdr.
16 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
N,N'-fenylenodimaleimid


Explanation:
W oryginale najprawdopodobniej poza błędnym wpisaniem kropki zamiast przecinka jest również 2 literówka - ..dimalemide zamiast ..dimaleimide, co potwierdziłem zasięgając opinii kolegi z branży diimidowo-fenylowej, o specjalności N,N 8-).
Gógle impact factor - 115 hits.
m.in. voh.chem.ucla.edu/vohtar/fall99/258/pdf/reisler2.pdf
HTH



    www.european-patent-office.org/correct/ 99_4pdfdocs/0154902b.pdf
    Reference: http://www.cdc.gov/noes/noes1/83308sic.html
xxxOTMed
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 60
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: bardzo wątpię, z powodów podanych w mej odpowiedzi. 'malemide' bardzo często występuje razem z 'maleimide' jako dwa odrębne związki
6 hrs
  -> W googlu/altaviście/hotbot jest kilkanaście linków do dok. zaw. oba terminy; wydaje mi się, że w większości są to literówki, często ewidentne: www.vectorlabs.com/Protocols/MoBio/MB2000.pdf; http://www.people.virginia.edu/~mdz4c/biophys/ i in.

3 days 17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dimaleimid N,N'-fenylenu


Explanation:
POWINNO BYC:N,N'phenylene dimaleimide

INFORMEX® - SOCMA - Exhibitor Information
... 6-nitro phenol [83488-02-3] 1,8-Diamino-p-menthane (menthanediamine) [80-52-4] N,N'-(4,4'-methylenediphenyl)dimalemide
N,N'-m-phenylene dimaleimide [3006-93-7 ...
www.informex.org/applications/exhibitors/ ExhibitorDetail.cfm?IDNO=897&RequestTimeOut=300 - 13k - Cached - Similar pages

Fine & Custom Chemicals
... MPDM, N,N'-(4,4'-methylenediphenyl)dimalemide, PDM, N,N'-m-phenylene dimaleimide,
3006-93-7. TDS and MSDS for each product are available for your exact enquiry. ...
www.onichem.com/p-fine.htm - 9k - Cached - Similar pages



Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 21